17 Mayıs 2013 Cuma

Kafayı Merhamet'e taktım..



  
Çok seviyorum..İzlemeyi de, beklemeyi de..Merhamet bu sezon yeni başlayanlar arasında en favorilerimden biri..Hikâye aslında çok dallı budaklı değil..Ama senaryo şahane..Geri dönüşler kusursuz..Geçmiş ile bugün arasındaki bağlantılar yerinde ve mantıklı..Aslında Merhamet’i eleştirecek çok fazla durum var mı bilmem ama söz konusu ben olunca illaki takıyorum kafayı bir şeylere huyum kurusun..

Kafayı takmak demişken, bu noktadan başlayayım..Dikkatinizi çekti mi bilmem, dizide herkes birbirine kafayı takmış durumda..Başta Babür ya da Sermet mi demeliyim, Narin ile kafayı bozmuş durumda. Ancak ve ancak bu bölümde benim çok komiğime giden bir sahne vardı. Şadiye ile dertleşirken, tabi dertleşme denirse oda ayrı konu, neyse..Narin’in yıllardır peşinde olduğunu itiraf eden Sermet, Narin’in evlenmesi durumunda konunun kapanacağını, evli kadını rahatsız etmeyeceğini,kendisine yakışmayacağını söyledi..ben öldüm gülmekten. Yahu kimle evlensin, kıza kim yanaşsa kafasına dayıyorsun silahı..Kim cesaret edebilir ki Narin ile evlenmeye zaten..

Ayrıca, Sermet abimizin gençlik halleri de beni çok güldürüyor. Hele o saçları yok mu..Sırma gibi maşallah..Zaten Sermet için tam kötü diyemeyeceğim..Adam sert görünümünün altında bir yumuşak kalpte taşıyor aynı zamanda. Baksanıza, evi kadın sığınma evine çevirdi adam..Çoluk çocuk milleti topladı evine, nerede bataklığa düşmüş kadın var topunu kurtaracak sanki..Ben asıl Ali kardeşime üzülüyorum. Rus kadınla zorla nikâhlandı ya..Kadının canı da Ali ile evlenmek istermiş galiba. Nasıl sahipleniyor kocacım diye..O evin içi gerçekten ayrı bir curcuna..

Evin içi deyince, Şadiye kızımızdan bahsetmek olmaz..Dilara Aksüyek oynuyor Şadiye’yi..Ben kendisini ilk kez Evlerden Biri dizisinde izlemiştim ve ne yalan söyleyeyim oyunculuğunu hiç beğenmemiştim..Ve fakat Merhamet’te cidden harikalar yaratmış..Oyunculuk adına bu kadar kısa sürede nasıl gelişti onu anlamadım ama Şadiye karakteri benim favori karakterim oldu sayesinde..Zaten dizinin asıl ana fikri de, Şadiye’ye odaklandı son birkaç bölümdür..Şimdi Şadiye ile Narin kavuştuktan sonra, konu nasıl gelişecek merak etmekteyim doğrusu. Bu arada Şadiye ile Narin kavuşmasında, ne alaka ise Recep amcam da oradaydı. Bu kadar yıl sonra öfke diner mi, affedilir mi bazı şeyler bilmiyorum ama Narin ve Şadiye’nin babaları ile o kadar yaşanandan sonra, böyle içli dışlı olmaları bana biraz tuhaf geldi doğrusu..

Herkes birbirine takmış dedik..Sahiden de öyle..Sermet Narin’e, Narin Şadiye’ye,Şadiye Can’a, Can Deniz’e, Deniz Irmağa, Irmak Fırat’a, Fırat Sermet’e takmış ve döngü tamamlanmış canlarım. Böyle devam edip gidiyorlar. Bu çember içerisinde asıl odaklanmamız gereken aşk Fırat ile Narin aşkı ise de, son birkaç bölümdür izliyorum da, o konu da çıkmaza girdi..Narin Fırat’a sitemler edip reddetmekte, birbirlerine inat yapıp durmaktalar..Ha sen öyle mi dedin, dur ben gideyim Irmak ile evleneyim, aaaa Fırat sen bunu yaparsan ben de Atıf ile samimiyeti ilerletirim falan filan..Ben bu tarz inatlaşmaları en son lise öğrencilerinde var diye hatırlıyorum..Sözün özü, Narin ile Fırat arasındaki çekişmeden ziyade, ikisinin bir araya gelip diğerleri ile aralarında bir çekişme olması, sanki daha eğlenceli duracak gibi görünüyor..

Ama öbür taraftan başta da dediğim gibi, hikâye öyle tatlı ilerliyor ki, geçmiş ile bugün arasındaki bağlantılar, değişimler, kopmalar, kopamamalar, ince ince sunuluyor seyirciye..Oyunculuklar konusunda Irmak hala gözüme takılmakta..Şadiye dediğim gibi çok çok iyi gidiyor..Narin ve Deniz ikilisinin ilişkileri beni benden alıyor..Birbirleri ile hem sonuna kadar didişip, hem birkaç dakika içinde barışabilen kaç dost kaldı ki böyle..Her ikisi de çok gerçekçiler, hangisi daha iyi derseniz, denk diyebilirim. Can ve Atıf çok çok doğal bir oyunculuk sergiliyor, her ikisi de çok sevimli ve hikâyenin en tatlı karakterleri bence..İbrahim Çelikkol giderek daha derinleştiriyor Fırat rolünü..Sermet zaten zirvelerde inmeye de niyeti yok..

Şimdi benim en çok merak ettiğim konu.Şadiye’nin geçmişindeki en büyük yara olan Zafer ortalara çıkacak mı..Fırat ile Narin aşkı nasıl ortaya çıkacak..Irmak bir an önce ortadan yok olacak mı..Sermet yeni bir sığınma evi açacak mı…Deniz ne zaman Can’ı dövecek..Can ne zaman çıplak kadın resimlerden, dağ deniz ırmak tablolarına geçecek..Kendine Bob Rose amcamızı örnek alacak mı bir gün..Atıf bu evcilik oyununu ne zaman bitirip Narin’e tecavüz edecek ( dizilerimizde tecavüz şart biliyorsunuz o bakımdan)..Narin’in babası yeni bir aşk bulacak mı kendine..Narin’in annesi ve kardeşi gerçekten öldüler mi..Yoksa bir yerlerden pat diye çıkıverecekler mi?.

Zira bütün bunlardan birkaçının olmaması halinde dizimizin duraklama dönemine girmesinden korkuyorum diyerek küçük bir eleştiri yerleştirelim ve Merhamet yazımızı noktalayalım canlarım..Yeni yazıda görüşmek üzere..

Siyah İnci’den sevgiyle..

www.twitter.com/blackpearl42









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder