11 Mayıs 2013 Cumartesi

Kuzey'in kararı...Yürekten...Tam on ikiden..




Son iki sezonun bana göre en başarılı dizilerinden olan Kuzey&Güney, yavaştan finale yaklaşırken, üç bölümdür tam benim gönlüme göre gidiyor..Gönlüm bir taraftan final yapacağı için üzülürken, diğer taraftan da tadında kalacağı için huzurlu. Zira ben bir dizinin ömrünün iki sezon olduğunu düşünüyorum. İki sezondan sonra, kalitesi, hikâyesi ve oyuncuları yoruluyor, izleyenler de yoruluyor ve eski tadı kalmıyor. Dolayısıyla bu güne kadar en çok keyif aldığım diziler (Örn : İkinci Bahar, Canım Ailem, Aşk-ı Memnu vs..) hep iki sezon sürüp, tadında ve kalitesinde bırakılmış dizilerdir. Dolayısıyla Kuzey&Güney ailesinden ayrılacak olmanın hüznü var biraz içimde ama öbür taraftan da verdikleri keyif için sonsuz teşekkürler sunarak bu haftaya bir göz atalım canlarım..


Güney kaybediyor, Kuzey yükseliyor, üstelik Cemre ile çok şükür yakınlaşabildiler bir parça..İşte böyle olmalı. Azıcıkta izleyeni düşünüp yazmalı değil mi ama…Hep gerilim hep gerilim nereye kadar kardeşim..Kuzey’in kız gibi nazlanmalarından bana bıkkınlık gelmişti ki, çok şükür inadı kırıldı bir nebze..Güney kardeşimin hayatının altüst olmasından sonra, Kuzey ile Cemre’nin yakınlaşmaları ballı kaymak gibi geliyor vallahi son üç haftadır. Seyretmelere doyamadım gerçekten. Nasıl güzel bir senaryo..Abartılı ve rahatsız edici hiç sahne yok, Cemre ile Kuzey aşkı en seviyelisinden ilerliyor..Aynı zamanda da nasıl yüreğimiz atıyor, heyecanlanıyoruz seyrederken. Şüphesiz her ikisinin de oyunculuklarının şahane olmasının etkisi büyük ama artık bu ekip için oyunculuk konuşmaya gerek yok..Hepsi başından beri çok çok iyiler..Ben Ece-Melek ikilisinin yazdığı aşkları seyretmeye bayılıyorum. Fatmagül’ün Sucu Ne dizisinde de önce of pof demiştik. Fatmagül çok nazlandı demiştik ama meğer inceden inceye işlemişler o aşkı sonradan anladık..Şimdi Kuzey-Cemre aşkını izlerken de aynı bakış açısıyla izleyince görüyorum ki, karakterlerin ruh hallerini bize çok iyi yansıtıyorlar. Yüreklerinden öpüyorum ikisini de. İzlerken sürekli kendimi Cemre ile Kuzey’in yerine koymaktan kendimi alamıyorum..Seviyorum ve keyifle izliyorum..Umarım bizi ters köşeye yatırıp ta, Kuzey ile Cemre’ye kötü bir son falan yazmazlarda, şöyle seyircinin gönlüne göre bir final olur diye düşünüyorum.

Final demişken, geçen sene Adını Feriha Koydum dizisi için muhtemel final senaryoları yazmıştık..Bu sene de Kuzey&Güney için aynısını düşünüyorum. Vakit bulur bulmaz, muhtemel final senaryoları sizinle olacak canlarım…

Gelelim bu bölümün beni şok eden sahnesine..Yahu Cemre, hadi Kuzey zor adam onu biliyoruz da, anası Handan hanım hepsinden daha zor..Ne yaptın, ne söyledin de o kadını ikna ettin. Sarmaş dolaş salya sümük ağlaşırken görünce ikisini, önce şaşırdım sonra kahkahalarla güldüm yemin ederim. Meraktan çatlayacağım gerçekten, Cemre’yi kapıdan kovan Handan hanım, nasıl oldu da bağrına bastı cidden geri dönüşlerde bu sahneyi izlemek isterim doğrusu…

Barış-Güney-Banu-Ebru-Burak ekibinin işleri iyice arap saçına döndü bu aralar. Kim para kaçırıyor, kim aklıyor kim sahtekâr iyice karıştı. Ama görünen o ki, Güney uçurumdan düşerken, Barış’ın elini de sıkı sıkı tutacak..Ben o grupta en çok Can Katmanoğlu’na bayılıyorum. Adam olayların tam ortasında ama bir o kadar da dışında. Ben Güney’in mutlaka başka bir alternatif planı olduğunu tahmin etmiştim, ama kafam öylesine Kuzey-Cemre aşkına yoğunlaşmış durumda ki, açıkçası çok ta merak etmiyorum. Zira kötüler her daim kaybederler, tabi dediğim gibi Güney son anda Kuzey ile Cemre’yi ayıracak hain bir plan yapmazsa..

Bu bölümün bana en çok dokunan yerlerinden biri de Aynur hanımın, Sami amcam tarafından horlandığı kısımdı ki, içimden “Ah be Aynur hanım, kaç yıllık Sami, olur mu yani” dedim..Yok değişecekmişte, sakin ve huzurlu bir yaşam istiyormuş ta, aman Sami amcam, sen önce kendin huzur ver ki, huzur bulasın. Zaten Aynur Hanım, evlendiği günden beri, eski yaşamını çok özlüyor olmalı. Kadın ne yapsın, her an bir aksiyon, her an bir kavga gürültü, olay.. Hele bu bölüm Sami amcam Handan Hanım’ın gözyaşlarını falan silerken Aynur Hanım gördü ya bunları..Kadına hem çok üzüldüm(onun yerine koydum kendimi zira) hem de Sami amcama kızdım. Ne oldu..Kör öldü badem gözlü mü oldu şimdi. Handan Hanım ile birbirlerini öldürmedikleri kalmıştı, maşallah şimdi çocuklarımız diye diye görüşmeye can atıyorlar. Çocuklar kazık kadar olmuş, üstelik sizin lafınızı dinleseler neyse…Aynur Hanım’ın acilen bu karmaşadan ve kavga ortamından kurtulmasını diliyorum kendi adıma..

Peki, neydi bu haftanın en komik sahnesi...Şüphesiz, Gülten hanımın Hıdrellez için hazırladığı resimli dileklerdi. Hem güldüm hem de aklına hayran kaldım. Yahu ben yıllardır çöp adam, dört tekerlek iki kapı bir baca çizip duruyordum oraya buraya..Hiç aklıma bile gelmemişti resmini kesip te bağlamak..E o kadarı da benim cehaletim olsun ne yapalım..Ama Gülten hanımın sahneleri zaten şahane güzellikle ve keyifli..Bir de bu hafta bu resimli dilekler beni benden aldı…Yazana oynayana teşekkürler olsun benden…

En duygusal sahne bana göre elbette ki Hıdrellez için gül dalına bağlanan dileklerdi..Özellikle Kuzey’in gece geçerken merakına yenilip bahçeye girmesi, o dileklerin arasından Cemre’sinin dileğini bulması, Cemre’nin kendi için bir nebze dilek tutmayıp, tüm güzellikleri Kuzey için dilemesi, beni ağlatan, aşkı anlatan, çok güzel bir sahneydi doğrusu…

Gelelim en baba sahneye…Bilmem söylememe gerek var mı?. #kuzeyinkarari etiketiyle başlayan dizinin son sahnesi hepimizi tam on ikiden vurdu geçti. Kuzey’in aldığı bir çift alyans nasıl güzel bir sürpriz olacak Cemre’ye.. Hoş Kuzey bu, iki gün sonra alıp denize yuvarlamaz inşallah o yüzükleri..Ben bile heyecanlandım daha şimdiden o sahne için. Umarım romantizmin en doruğunda bir sahne izleriz de, iki yıldır beklediğimize değer diyerek Kuzey&Güney yazımızı burada noktalayalım..

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42

8 yorum:

  1. yürekten.. tam on ikiden olan sadece kuzeyin karari degil.. yaziniz da öyle.. tam on ikiden! cok güzel, söylenecek kelime bulamiyorum, eklenecek hic birsey bulamiyorum : )

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler hem okuduğunuz hem yorumladığınız için..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarınızı büyük zevkle okuyorum ve takip ediyorum...Çok yerinde tespitler yapıp bize güzel bir dille anlatıyorsunuz...Bizleri bu güzel düşüncelerinizden mahrum etmediğiniz için çok teşekkür ederim... Sevgiyle kalın...

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim..Kucak dolusu sevgiler benden size :)

      Sil
  3. çok düşündüğümüz gibi, çok içten olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de yüreğinize sağlık..Teşekkürler sevgiler :)

      Sil
  4. Çookkk güzel yazmışsınız,bizede keyifle okumak düştü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nebze keyif verebildiysem ne mutlu bana..Teşekkürler sevgiler :)

      Sil