23 Temmuz 2014 Çarşamba

Dizi dizi diziler...Ruhumun Aynası, Kocamın Ailesi, Kiraz Mevsimi, Güllerin Savaşı


          Yazı biraz gecikti canlarım ama Gazze'deki olaylar sebebiyle, oturup TV dizilerini yazmak çok şık olmayacaktı. Dolayısıyla birkaç gün geçsin istedim. Söz verdiğim zamanlarda yayına girmemesi bu yüzdendi. Güzel kalplerinize ve anlayışınıza sığınıyorum..

RUHUMUN AYNASI

Sevimli bir mahalle komedisi izlemek isteyen buyursun. Açıkçası keyifli ve hareketli sahnelerle dolu ilk iki bölüm sonrasında, güzel vakit geçirebileceğiniz bir dizi diyebilirim. Özellikle Filiz Ahmet, bu tarz bir yapıma çok yakışmış. Neydi o Nigar Kalfa…İçimiz dışımız perişan olmuştu kadının dramından. Neyse ki burada hem yaşına, hem tarzına uygun cıvıl cıvıl, meraklı, iyi niyetli ama bir parça telaşlı Gülpare karakterinde çok sevdim kendisini..Başrolde psikolog Elçin karakterinde Tuba Ünsal’ı izliyoruz ve oyunculukta çok daha iyi yerlerde diyebilirim. Yine de hep şehirli rollerde izledim ben onu. Filiz Ahmet gibi ters köşe bir karakterde izlemek isterim doğrusu. Dizide benim en çok dikkatimi çeken ise Cengiz karakterindeki Murat Akkoyunlu oldu. Tek kelime ile şahane..Performansını hayranlıkla izledim. Her şeyini bir anda kaybeden sosyete doktoru Elçin’in, her şeye sıfırdan başlamasını ama bu defa daha mütevazı bir mahallede işini yapmak istemesini temel alan dizide, mahalleli ile doktor arasında geçen diyaloglarda hayli keyifli. Gülpare’nin, mahallesi ile Elçin Hanım arasındaki uçurumu kapatmak amacıyla arada köprü olma çabaları da işi daha keyifli hale getirmiş..Çok çok iddialı bir konusu olmasa da, dediğim gibi güzel vakit geçirmek için değerlendirilebilir..

GÜLLERİN SAVAŞI
İsmini ilk duyunca ne gülü, ne savaşı demiştim. Meğer kadınların isimlerinden yola çıkarak koymuşlar ismini. Yaz sezonu için biraz dram ağırlıklı bir dizi. Öyle oturayım güleyim eğleneyim derdiniz yoksa izleyebilirsiniz. İlk bölümü izlerken, sanki kış sezonuna çok daha yakışacak gibi geldi... Damla Sönmez, Gülru karakterinde çok başarılıydı. İlk bölümde hayli dikkatimi çekti. Canan Ergüder’i izlerken de, ne kadar özlediğimi fark ettim. Behzat Ç.’de ki Savcı Esra’dan beri onu izlememiştim ben. Şahane bir kadın gerçekten. Ona böyle kibirli, havalı rolleri çok yakıştırıyorum. Ekrana çok yakışıyor, bir o kadarda şık oynuyor rolünü. Uzun yıllar yurtdışında yaşamasına rağmen, kaliteli ve düzgün Türkçesi ile de dikkat çekiyor. Barış Kılıç, zaten çok yakışıklı ve karizmatik. Birde dizide onu estetik cerrah yapmışlar, nasıl yakışmış anlatamam..Ama benim favorim kesinlikle Cihan karakteri ile gönlümüzü kolayca fetheden Sercan Badur..İnanılmaz bir performansı var, diziyi sevmeseniz bile Cihan için seyredilir öyle diyeyim. Tanıdık bir isim de Adını Feriha Koydum dizisinde hep mini eteklerle gördüğümüz Lara karakterini oynayan Feyza Civelek oldu. Gözlerindeki lensler ve sacının rengi değişmiş ama oyunculukta fazla bir ilerleme göremedim ben. Muhtemelen Gülru ile Gülfem arasında hem iş hem de aşk açısından büyük savaşlar yaşanacak gibi görünüyor. Dizi uzun ömürlü olur mu bilmiyorum, çok kararsızım bu defa, çünkü kadro kalabalık olsa da konu çok kısır. Dolayısıyla çok fazla şans vermemekle birlikte, izlenebilecek bir yapım olmuş diyebilirim..

KİRAZ MEVSİMİ

Eh diyeyim..Öyle aman aman, gümbür gümbür bir konusu yok..Ama sevimli bir hikâye…İzlerken hiç sıkılmadım..Fazlasıyla alıştığımız türden bir üçlü aşk var yine..Bu kadar çok dizi olunca, konularının ister istemez birbirine benzemesi kaçınılmaz. Bir iki tanıdık isim dışında ben hep yeni yüzler gördüm, açıkçası çok ta aklımda kalacak performanslar değildi, üzgünüm..Ama bir Neslihan Yeldan gerçeği var şimdi Allah için..Kadın öyle bir oynuyor ki, bayıldım kaldım. O da şehirli, zengin ve birazda kibirli bir kadın rolünde oldukça iyi elbette. Birkaç bölüm sonra işler ne noktaya gelir bilemem ama ilk bölümden bana hissettirdiği pek uzun ömürlü gibi görünmüyor..

KOCAMIN AİLESİ

Kocamın ailesi yeni diziler arasında ilk sırada yer alabilir. Ailecek izlenebilecek bir komedi dizisi. İçinde dram da barındıyor ama dozunda kullanılmış. Yonca karakterindeki Selen Seyven çok iyi iş çıkarmış, beni şaşırttı açıkçası..Fazlasıyla doğal, mimikleri hayli yerinde ve sevimli..Hayli kalabalık bir kadrosu olan dizi, çok eğlenceli ve bir o kadarda hüzünlü..Yıllar önce kaybolan çocuklarını arayan bir aile, kaybettiği ailesinin özlemini çeken genç bir doktor, bu doktorun aile kavramına çok farklı bakan karısı ve tüm bütün bunlar bir araya gelince neler olur? Üstelik bilmeden bu iki aile aynı binada otururlarsa ortalık nasıl karışır, hep birlikte göreceğiz. Kadrosu hayli kalabalık ve çok iyi oyunculardan oluşan dizide, özellikle Ayşenil Şamlıoğlu ve Yıldız Kültür’ü bir araya getirme fikrini ortaya atan kimse alkışlıyorum. Kayınvalide-gelin karakterinde ikisi de şahaneler. Birde ülkemizin Benjamin Button’larından Yeşim Salkım var elbette. Sürekli gençleşip güzelleşen ve şehirli kadın rollerine çok yakıştırdığım Salkım, sakin bir mahalle ailesinin havalı ve zengin gelini rolünde çok şık...Dolayısıyla sevdiğim pek çok yüzü görmenin keyfi bir yana, eğlenceli hikâyesi ile de hayli yükselişte olan Kocamın Ailesi, çoluk çocuk takip edilebilecek bir yapım olmuş..



1 yorum:

  1. Kocamın Ailesi ve Ruhumun Aynası Hakkında Yapabileceğim tek yorum fox u arşa çıkaran yegane 2 dizi olduğu. diğerleri sezonda ve zamanlamada nal toplarken fox günü 1.lik le kapatıyor.

    YanıtlaSil