10 Kasım 2012 Cumartesi

Emir'in Yolu için birkaç kelam...



Bu Emir’in Yolu ile ilgili ilk yazımız. Öncesinde kısa bir yazı ile dizimizin yeni formatından ve değişikliklerinden biraz bahsetmiştik. Ama şöyle derinlemesine bir yorum yapmanın vakti geldi de geçiyor bile canlarım. Daha önce de söylemiştim. Tekrarlayarak başlamak isterim ki, Emir’in Yolu, eski karakterler ve eski olaylarla bağlantılı olsa bile, bambaşka bir dizi. Dolayısıyla seyrederken yeni diziymiş gibi seyretmenin daha olumlu ve tarafsız etkisi olacaktır diyelim ve yeni dizimizin ilk üç bölümünün genel bir özetini çıkarıp yorumlayalım bakalım neler görüp hissetmişiz.

Dizinin ilk bölümü cidden fenaydı. Ama ikinci bölümden itibaren hikâye oturmaya başladı. Benim ilk söyleyeceğim Güneş kızımızın tıpatıp Feriha taklidi oluşu elbette..Seyredenlerin eminim dikkatini çekmiştir bu durum. Hareketleri, konuşması, bakışı, ağlaması bile Feriha..Yüzü de çok benziyor. Gizem Karaca bu sebepten mi seçildi bilinmez ancak bu benzerlik Hazal Kaya’nın yerini doldurmak için yapıldıysa büyük yanlış olmuş benden söylemesi. Bütün hikâyenin Güneş üzerine kurulması da bu kadar emek veren diğer karakterlere biraz ayıp olmuş doğrusu. O diziyi bugünlere taşıyan çok kilit karakterler epey geride kalmış. Şahsen ben Hatice Hala’yı, Aysun Hanım’ı, Seher’i daha sıklıkta izlemek isterim..Allah’tan Sanem Hanım Güneş ile yakından ilgileniyor da, hiç olmazsa onu görebiliyoruz. 

Süt Kız,ani bir kaza haberi ile aramızdan ayrıldı nihayet. Kim karar verdiyse yürekten tebrik etmek lazım. Zira o kadar gereksiz ve sevimsiz bir karakterdi ki Zülâl..Üstelik neredeyse süt kardeşinin eşini kendine ayarlama planları yapmaktaydı ki hayli tatsızlaşacaktı bu mesele. Dolayısıyla gitmesi pek güzel oldu. Hayırlı olsun cümlemize..

Yavuz Sancaktar kardeşime kısa birkaç cümlem var..Sen iyi bir ağabey olabilirsin, ama iyi biri değilsin bunu unutma. Kardeşine, değil en pahalısından araba almak, dünyayı satın alsan da sevimsizsin ne yapalım..Ayrıca, kardeşine arabadan önce bir cüzdan alsaymışsın daha iyiymiş. Koskoca İstanbul’u dolaşmaya çıkmış sevgili Prensesimiz Güneş, ama cebinde parası yok..Pek bir güldüm doğrusu. Bir de nereden bulduysa, koskoca İstanbul’un en ücra ve tehlikeli sokaklarına girmez mi..Neyse ki karşısına Emir kardeşim çıktı da kurtardı kendisini. Sevgili Yavuz kardeşim, senin iyi ki uçan kuştan haberin varmış yahu. Olmasaymış ne olacakmış merak ettim. Kız kardeşin Emir ile birlikte İstanbul’un altını üstüne getirdi, sen hala farkında değilsin..

Ve fakat ne kurtarma ne kurtarma, Güneş kızımız kapıldı Emir’in rüzgârına, soluğu yatakta aldı, Emir’in oyununun kurbanı oldu. Kızımız, sabahleyin o bozulmamış fönü ve makyajıyla kalkıp ta her şeyin oyun olduğunu anlayınca sizi bilmem ama ben pek güldüm doğrusu.. Yani şimdi ben söyleyince kızıyorlar da, hiç mi başka intikam hikâyesi bulamadınız gözünüzü seveyim yapmayın..Bu kadar klasik bir intikam hikâyesi olabilir mi Yarabbi ya..Seyrederken aklıma Orhan Gencebay ile Müjde Ar’ın meşhur filmi geldi..Kır Gönlümün Zincirini. Hani orada da kız kardeşine tecavüz eden adamın kardeşini kendisine âşık eden adamın hikâyesi vardı..Şöyle daha yaratıcı bir intikam hikâyesi seyretmek isterdim doğrusu. Yine de Güneş, Emir’e istediği fırsatı vermedi. Çok ta iyi yaptı. Nasıl olsa hikâyenin bu gidişi, Emir’in kendisine âşık olmasıyla sonuçlanacak. Fazla telaşa gerek yok o bakımdan..

Yok, yok…Ben bu dadıyı sevemeyeceğim canlarım kusura bakmasın kimse..O ne öyle..Güneş kızımız spor salonuna gitmiş, dadı elinde havlu peşinden koşturuyor. Gülmekten karnıma ağrılar girdi yemin olsun. Bu ne saçma sapan bir durumdur ben anlayamadım cidden.

Son üç bölümün parlayanları ise Sanem Hanım ve Hande elbette…Hande ah hande..Geri geldin nasıl güzel oldu anlatamam. Öyle bir yakışıyor ki Hande bu diziye. İşte karakterle bütünleşmek böyle bir şey. Ceyda Ateş, Evlerden Biri erken final yapınca diziye geri döndü ve çok ta iyi oldu..Nasıl güzelsin sen Ceyda maşallah..Hele koyu renk saç, o makyaj, kıyafetler şahane olmuşsun. Ben bakmalara doyamadım. Bu arada Hande kızımız geri döndü elinde kafam kadar bir tek taş yüzükle. Gözlerimi alamadım doğrusu. O yüzüğü takan Mert kardeşim de yakında kadroya dâhil olacak. Bakalım kim oynayacak Mert karakterini merakla beklemekteyim. İyi hoş güzel, Hande Koray’ı unutmuş, yeni aşklara yelken açmış, yetmemiş nişanlanmış, oda yetmemiş evlenecek. Böylelikle Pınar kızımız da büyük ihtimal Koray’a kalacak. E daha ne olsun. Gülsüm otursun haline ağlasın en iyisi..

Ama ben takılacak bir nokta bulacağım ya illaki. Bu Hande kızımız ne iş yapıyor anlayabilen oldu mu? Ben anlayamadım zira. Hummalı bir çalışma var ama ne iş olduğu belli değil. Üstelik tesadüfe bakın ki, Hande’nin işyeri bizim meşhur apartmanın arka sokağındaymış. Hayır, ben niye şaşırmadım bu duruma..Çünkü koca İstanbul’da oturacak bir bu apartman var, bir de arkasında işyeri. Alt sokakta Koray ile Emir’in işyeri derken herkes burun buruna nedense..

Gelelim Sanem hanıma..Deniz Uğur..Nasıl bir kadınsın sen..Zaten şu dizide giyipte yakıştıran, her renge uyum sağlayan bir o var, bir de Aysun Hanım..Son bölümde Sanem hanımın giydiği o turuncu elbise beni benden aldı..Sanem bu sezon nedense pek bir ezik, kabullenmiş ve Yavuz’a boyun eğmiş bir tavır içinde. Hiç yakıştıramıyorum ben ona böyle sakin sessiz boyun eğen bir tavrı. O asi, güçlü kadın gitmiş,hırslarından sıyrılmış..Aşk mıdır, para sevdası mıdır bilmem ama Sanem hanım, kendi çocuklarına göstermediği ilgiyi, şefkati Güneş kızımıza göstermeye başladı.  Ama ne olursa olsun, Sanem hanımın ilgisi, o dadının yapmacık ilgisinden kat be kat iyidir diye düşünüyorum. 

Ya diğerleri..Dediğim gibi, eskilerden pek çoğunu göremez olduk ne yazık ki..Hikâyenin ağırlığı Güneş üzerine kurulmuş. Niye böyle olduğunu anlayamasam da ben Emir’in Yolu’nu seyretmeye ve yazmaya devam edeceğim. Diğer karakterlerimiz de başka bir yazıya diyerek yazımıza burada nokta koyalım..

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42

2 yorum:

  1. dizideki can karakterinden neden bahsetmediniz oda güneşten sonraki kız önemli bi rölu var her ne kadar güneş geldiğinden beri az gösterselerde.

    YanıtlaSil
  2. O da başka bir yazıya kalsın :) Hepsini tek tek incelemeyelim bir seferde :)

    YanıtlaSil