11 Haziran 2013 Salı

Ali, Ayşe'yi sevdi..Ben hepsine bayılıyorum..




Öyle bir ülkedeyiz ki, dram üstüne dram..Hal böyle olunca, komedi dizilerinin de kıymeti daha bir artıyor benim gözümde..Üstelik ben biraz takılan bir tip olduğumdan canlarım, öyle her şeye kahkahayla da gülemem…Komedi izlerken bile gülümserim genellikle. Pek kolay değildir beni güldürmek anlayacağınız.

Ama bu sezonun gerçekten beni kahkahalarla güldüren iki dizisinden biri İşler güçler, diğeri Ali Ayşe’yi seviyor oldu..Bu hafta yayınlanan 19.bölümüyle sezon finali yapan dizi keşke sezonun ilk başında başlasaymış diye düşünmeden edemiyorum.

Şahaneler..hepsi hem de...Üstelik komikler…Çok komikler hem de..Öncelikle senaryo, diyaloglar, inanılmaz şahane ve zekice..Evet zekice diyorum çünkü zeki espri hiç beklemediğiniz anda pat diye yapılan ve sizi kahkahalara boğan espridir benim gözümde. Bu açıdan bakınca, Ali Ayşe’yi seviyor beni çok ama çok güldürüyor gerçekten. Tekrarları var mı bilmiyorum, ama henüz izlemediyseniz yeni sezona kadar internetten falan bulun izleyin mutlaka..

Hakan Yılmaz, komedi deyince ilk akla gelenlerden oldu son dönemde. Onu şöyle fazlasıyla ciddi bir karakterde izlemedim ben hiç. Ama komedi ona öylesine yakışıyor ki, böyle devam edebilir sakıncası yok..Salih Kalyon ile müthiş bir ikili olmuşlar, yılın baba-oğul karakteri diyebilirim ikisi için. Salih Usta için ne söylesek az kalır elbette, inanın onu seyrederken yüz şeklim bile değişiyor, öylesine severek izliyorum kendisini.

Nur Erkul, çok ama çok tatlı..Çok ama çok güzel..Çok ama çok zarif...Hakan Yılmaz karşısında başka kim olabilirdi diye düşününce, ondan başkası olamazmış gerçekten..

Sennur Nogaylar, Ayşe’nin annesi, Kemal babanın yeni eşi..Yahu bu kadını ben birkaç dizide daha seyrettim. Binbir Gece’de, Aşk ve Ceza’da vs…Burada oynadığı karakterden çok başka idi..Sanki Sennur Hanım, komedi oynayamaz gibi geliyordu bana..Ama inanın, öyle oturtmuş ki karakteri üzerine, tarifi imkânsız, Ancak seyretmek lazım..Öyle müthiş oynuyor ki, bazen Ayten anneden ben bile tırsıyorum inanın..

Sabri Bakkal rolünde, ilk birkaç bölümde izlediğimiz Suat Sungur, meraklı ve dedikoducu bakkal rolünde çok iyiydi. Fakat ne olduysa, son bölümlerde kendisini göremez olduk. Küçük mahalle bakkalı olgusunu yaşatan Sabri Bakkal’ın dizide yine yer almasını yürekten istiyorum kendi adıma..

Geniş Aile’den sonra, yine komik bir karakterle karşımıza çıkan Bihter Dincel ise, Ali’ye âşık Gülnihal rolünde..Aslında dizide çok fazla aşk hikâyesi var, Ali Ayşe’ye, Gülhinal Ali’ye, Haluk Gülnihal’e, Bekir her önüne çıkana âşık..Durum böyle olunca işler bir karıştı mı tam karışıyor canlarım..Bize de ustalıkla yazılan ve oynanan diziyi keyifle izlemek kalıyor..


Sezon finalinde tek kafama takılan Salih Kalyon’un oynadığı, hem de müthiş oynadığı Kemal Baba karakterinin evden kaçması oldu..Umarım yeni sezonda Salih Usta diziye devam eder, zira beni en çok güldürenlerden birisi o..Kemal baba ve oğlu Ali’nin karşılıklı sahnelerinde inanın gözümden yaş geliyor…Ya o Ayşe..Öylesine güzel ki, su gibi adeta..Nasıl sevimli, nasıl tatlı. İnsanın ekrandan elini uzatıp şöyle yanaklarını sıkıveresi geliyor..

 Ve Ali ile Ayşe’nin aşkı…Komedi dizisinde aşk mı anlatılır diyebilirsiniz. Evet efendim aynen öyle…Üstelik çok ama çok gerçekçi geliyor bana..Zira herhangi bir mahallede, herhangi iki inanın yaşayacağı türden böyle sevimli, coşkulu bir aşk onlarınki..Şimdi biz köşklerde, yalılarda yaşanan bin bir entrika dolu aşka alışkın olduğumuz için, Ali ile Ayşe’nin aşkı anlamsız gelebilir bazılarına. Ama ben ikisinin öyle kumrular gibi birbirlerine sevgilerini söylemelerine, kavgalarına, kıskanmalarına, yakalanmamak uğruna düştükleri komik durumlara bayılıyorum..

Dediğim gibi, henüz izlemediyseniz bulun bir yerlerden mutlaka izleyin, tüm bir haftanın yorgunluğunu üzerinizden atıvereceksiniz.
Bu arada…

Sezon boyunca Pazar günleri yayınlanan dizide, tüm hafta boyunca biriktirdiğiniz kahkahaların tamamını harcama riski mevcut..Benden söylemesi…

Ali Ayşe’yi seviyor şimdilik sezonu kapattı.. Bize de yeni sezonunu iştahla beklemek kaldı…Tüm ekibin yüreğine sağlık diyerek yeni sezonunda buluşmak üzere diyorum..

Siyah İnci’den sevgiyle..

www.twitter.com/blackpearl42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder