13 Haziran 2013 Perşembe

Kötüler Merhamet eder mi..




Bana göre bu sezonun en başarılı dizilerinden biri olan Merhamet, bu haftaki bölümüyle de beni ekrana kilitlemeyi başardı. Büyük ihtimal ile bir iki bölüm sonra sezon finali yapacak dizimizin yeni sezona da bomba gibi girmesini ümit ederek, bu haftanın bölüm yorumlarına geçelim.

Kuzey&Güney seyredenlerin yakından tanıdığı Ferhat karakteri tarihe gömüldü malumunuz. Ve fakat yerinde çok daha cazip olan Merhamet’in Sermet abisi geldi. Mustafa Üstündağ’ın üzerine söz edilemez oyunculuğu sayesinde çok çok keyif alarak seyrediyorum Sermet ya da Babür karakterini. Sermet iyi ile kötü arasında gelip giden bir karakter. Çok kötü de olabiliyor, merhametli de. Sezonun en iyi kötüler listesinde yerini çoktan aldı bile.

Dizinin diğer kötüsü Moskof Recep ise, yaşlandıkça yumuşamış mı ne..O aksi, küfürbaz, dayakçı babanın yüreği, her nedense kızlarına karşı büyük bir merhamet ile dolmuş..Muhtemelen sevdiği kadından olan çocuklarına duyduğu sevgi, diğer çocuklarına yapamadıklarının vicdan azabıyla birleşince, yüreğini yumuşatmış olmalı..Yine de Recep abimize ben öyle ağlak, yüreği yufka tavırları yakıştıramıyorum.

Bu haftanın en bomba olaylarından biri Hikmet Kazan’ın, Necati tarafından vurulması oldu elbette. Şike olayları yüzünden vurduğunu söyledi ama hiç inandırıcı olmadı be Necati abim. Var bir gizlenen derin olay ama henüz çözemedik.

Dizinin bir diğer kötüsü de bana göre Narin ile Şadiye’nin abisi Mehmet elbette. Adamda zerre karakter yok be kardeşim. Şimdi onu tarif eden bir kelime var da, ben buraya yazamam. Şadiye’nin bugünkü temellerinin atılmasında epey katkısı oldu maşallah. Ama Allah için Mehmet ile Şadiye, epey dram yaşamışlar.. Kardeşine bazen acımayan ama bazende  merhamet gösteren Mehmet abimizin, hemşire hatuna olan romantik ve uysal tavırları da pek eğreti durdu üzerinde ne yazık ki..

Hazır Şadiye demişken, Narin’in başında bir Şadiye’nin çocuk eksikti zaten, oda oldu tam oldu. Senaryonun kurgusu ve güzelliği de burada işte. Tam Narin Şadiye’yi de buldu, ne olacak şimdi, ne olay çıkacak başka acaba, yoksa rutine mi binecek diyorduk ki olaylar daha da dallanıp budaklandı. Hele hele bölüm sonunda Deniz kızımız, Can abimizin evinden çıkan Şadiye’yi görünce, işin tadı daha da yerine geldi. Aslına bakarsanız, Deniz ile Sermet arasında dile getirilmeyen, belli edilmeyen bir çekim var fark ettiniz mi bilmem. Bana kalırsa Deniz ile Sermet arasında bir yakınlık oluşması çok daha güzel olur..Şadiye ile Can zaten tencere-kapak misali uydular..Sanırım Şadiye kadar merhamet duygusunu yitiren biri yok şu dizide..

Can kardeşim bu hafta evde yalnız kaldığı Irmak kızımıza haddini bildirdi ya, ben o sahnede çok keyif aldım işte. Zira dizimizin en kötülerinden biri de Irmak karakteri..Can’ı çok seviyordum da, Irmağın ağzını yüzünü yamulttu ya, iki de üzerine şahane laf etti, daha da gözüme girdi gerçekten..Ama Can bile, Irmak'tan nefret etse bile, bazen Deniz'in hatırına bile olsa, yüreğindeki merhamete engel olamıyor Irmak konusunda.. Dizinin Şadiye'den sonra merhametten nasibini almayan bir diğer insanı da Irmak. Üstelik  her fırsatta, kendisini istemeyen Fırat’ın ağzına girmesi de fazlasıyla sevimsiz oluyor …

Fırat…ahhh Fırat..hele Fırat’ın gençliği..Tam fırlama değil mi..Çok gülüyorum ve eğleniyorum geçmişe gittiklerinde…Hatice Kadın’ın “Recep Recep” diye kafayı yemesine, Narin’in giydiği kendisine onbeş yaş büyük kıyafetlere, Sermet’in dalgalı saçlarına, Fırat’ın deli dolu hareketlerine..Bu sebeple de geçmiş canlandırmada bana göre en başarılı dizilerden biri Merhamet..

Bu haftanın en güzel sahnesi bana göre, Narin ablamızın, Erdoğan’ı oğlu ile buluşturması oldu. Çok duygusal, hayatın insanları nasıl savurup attığını gösteren müthiş bir sahneydi.

Aslında dizinin genel içeriğinde de bu yok mu?.

Hayat bazen bizi hiç istemediğimiz yerlere savururken, bazen de hayal bile edemeyeceklerimizin yanına götürür..Ve biz çok acımasız sandığımız hayatın, yüreğimizi katılaştırdığını zannederken,  bazen yüreğimize en büyük merhametleri bağışlayıverir..

Hep hayal ettiklerinizin yanınızda kalması  dileği ile..

Siyah İnci’den sevgiyle..
www.twitter.com/blackpearl42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder