7 Mart 2014 Cuma

YENİ AŞK MASALIMIZ...KURT SEYİT&ŞURA

Aylardır ekranlarda tanıtımı yayınlanıyor… Sosyal medyada sürekli set görüntüleri, kamera arkası görüntüler dönüp dolaşıyor…

Kurt Seyd&Sura dizisi belki de henüz ekrana gelmeden en fazla sözü edilen ve bir o kadar merak edilen yapım oldu bu anlamda…

Ve bekleyiş Salı akşamı sona erdi…

Malum bendeniz zaman fukarası olduğumdan ancak dün izleyebildim.

Beklediğimize, merak ettiğimize değmiş mi… Bana sorarsanız evet. Hem de kocaman bir evet…

Elbette ilk bölüm için gözüme takılanlar oldu. Onlardan da bahsedeceğim ama genel resme baktığım zaman, üzerinde epey düşünülmüş, emek verilmiş bir iş olduğu belli.

Dip Not: Diziyi, Hilal Saral yönetiyor. Başka söze gerek var mı bilmem?

Çekim kalitesi ve görüntüsü şüphesiz Hilal Saral’a yakışır bir güzellikte olmuş. Kamera açıları, renkler, duruşlar hepsi şahaneydi gerçekten.

Senaryoyu yazan Ece Yörenç-Melek Gençoğlu olunca, sağlam bir aşk hikâyesi izleyeceğimiz kesin. Bunun yanında yan karakterler de hayli özenli olmuş. Aslına bakarsanız böyle savaşlı, askerli hikâyeler pek dikkat çeken ve sevdiğimiz hikâyeler değil toplum olarak. Ama bunu nasıl işlediğiniz çok önemli elbette. E kalem sağlam olunca, hikâye daha ilk bölümden sardı beni ne yalan söyleyeyim. Buz gibi bir havada, karların ortasında sıcacık bir aşk doğuverdi ekrandan ve o soğuk iklimi izlerken üşüyen içimizi de ısıtıverdi.

Dip Not: Müzikler Toygar Işıklı’ya emanet… O da emanetin hakkını vermiş doğrusu. Bazı sahnelerde tüylerim diken diken oldu saklayamam.

Gelelim oyunculara.

Kıvanç Tatlıtuğ için daha önce çok yazdım çizdim. Yakışıklı ve çekici olması tamam ama bu adamda başka bir şey var… Oyunculuğu gerçekten büyüleyici. Onu izlerken Kurt Seyit nasıl bakar, nasıl düşünür, nasıl konuşur anlıyorsunuz. Zira o çoktan Kurt Seyit olmuş. Ne yalan söyleyeyim, ilk bölümden büyüledi beni… Üniforma çok yakışmış, hem romantik bir erkek, hem sert bir asker olmuş. Seyret seyret doyulmayan bir aktör gerçekten. Yüreği uzun ömürlü olsun.

Farah Zeynep Abdullah, Şura olarak çıktı karşımıza. Aman Allahım. Ne kadar güzel, ne kadar masum gerçekten… İnsan onu izlerken, ilk aşkı yaşadığı o genç, saf günlerine gidiyor doğrusu… Nasıl yakışmış rolüne. Zaten aşk hikâyelerine çok ama çok yakışıyor bu kız. Öyle Bir Geçer Zamanki dizisinde de, Bir Küçük Eylül Meselesi filminde de çok keyifle izlemiştim. Şimdi Şura olarak çok sevdim ben onu…

Dip Not: Kıvanç Tatlıtuğ ve Farah Zeynep Abdullah muhteşem bir ikili olmuş…

İlk bölümün yıldızlarından biri Birkan Sokullu idi benim nazarımda. İmajındaki değişiklikten tutun, hal ve hareketlerine kadar çok ama çok farklıydı diğer rollerinden. İsabetli bir seçim olmuş doğrusu. O da üstesinden gelmiş gibi görünüyor.

Dip Not: Karadayı’nın Serra’sı Aslı Orcan, hırslı ve entrikacı Barones karakterinde çok güzeldi, çok yakışmış, sevdim ben…

Genellikle ilk bölümlerde çok fazla eleştiri yapmıyorum. Malum henüz yeni alışıyoruz birbirimize. Ufak tefek detaylar vardı gözüme takılan. Mesela balo sahneleri çok fazla uzatılmış gibi geldi bana, dans izlemekten başım döndü bir ara… Bazı sahnelerde görsel efektler kullanılmış sanırım, Seyit ile Şura’nın gezintisinde yağan kar mesela. İncecik yağan kar nedense bizim âşıkların üzerine hiç düşmedi. Bir de Seyit’in o romantik sözleri karşısında Şura’nın sus pus olup, gözlerini ayıra ayıra bakması bir tuhaf geldi bana. Ama sonra düşününce, ilk âşık olan saf ve masum bir kızın heyecanına verdim bu davranışı. Dedim ya, yazan çok sağlam olunca, karakterin üzerinde düşünmek gerekiyor bazen. Hoş, zaten Kurt Seyit gibi bir adam olsun, konuşsun, baksın, insanın dili tutulur gerçekten.

Dip Not: Kostümler nefis nefis nefis… İnsan izlerken o dönemde yaşasaydım demekten kendini alamıyor.

Çok uzun yazmaya gerek yok… İlerleyen bölümlerde bol bol karakterlerden bahsedip yorumlayacağım için ilk yazıyı kısa keseceğim.

Kurt Seyit&Şura, her anlamda çok ama çok iyi iş olmuş. Çok keyifle izledim. Sevdim.

Görünen o ki, yeni aşk masalımız artık Kurt Seyit ve Şura üzerine olacak… Yolu uzun olsun, tüm ekibin emeğine yüreğine sağlık.

Siyah İnci’den sevgilerle..

www.twitter.com/blackpearl42


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder