22 Mayıs 2014 Perşembe

Hatasız Kul Olmaz, hata yapmaz inşallah !!

                Tanıtımları ekranda dönmeye başlayınca epey heyecanlandım…Yapımcı ve oyuncuları görünce de hayli meraklandım doğrusu..

                Ertan Saban, Murat Han, Ekin Türkmen, Erman Saban, Gökçe Özyol gibi çok güçlü de bir oyuncu kadrosu olan diziyi ilk hafta yazamadım zira Soma’da yaşanan o çok üzücü felaket dolayısıyla yazılara da ara verdik. Ölen kardeşlerimize Allah’tan rahmet, yakınlarına sabırlar dileyerek, yeni dizimizde neler var neler yok şöyle bir göz atalım..

                Dizinin hikâyesi son zamanlarda izlediklerimizden değişik. İlk bölüm bir parça karışık geçti, kim kimdir çözmekte zorlandık, yine de dikkatli bir gözle izlerseniz, gizemli ve keyifli bir hikâye olduğu kesin. Daha ilk bölümün sonunda ters köşeye yatıran Hatasız Kul olmaz, bir Osman Sınav yapımı olması sebebiyle de göz dolduruyor elbette. İkinci bölümde daha keyifli hal alan dizi, insanın kendine sorular sormasına da yol açıyor.  Ancak sanırım karakterlerde henüz tam bir derinlik oluşmadı. İlerleyen bölümlerde hikâyenin zenginleşeceği kesin, zira kadro kalabalık. Karakterlerin daha iyi oturacağını tahmin ediyorum..

                Son zamanlarda işlenen cinayet ve katil aramalar üzerine senaryolar çoğaldı. Karadayı, Kara Para Aşk gibi dizilerde işlenen bu konu, son olarak Hatasız Kul Olmaz için de geçerli. Ancak benim ilk iki bölümden gördüğüm kadarıyla, senaryo işlenişi hayli farklı. Kim suçlu, kim şüpheli onu bile bilmek mümkün olmuyor. Üstelik her an bir ters köşe ihtimali de ilgiyi üzerine çekiyor.

                Ve fakat dizinin başlama zamanı, bana sorarsanız çok ama çok zamansız. Zira sezon bitmek üzere. Yazın dizilerin çok fazla seyredilmediği göz önüne alınırsa, sanki yeni sezona saklansa daha mı güzel olurdu demekten kendimi alamadım.  Dizinin bir sezonluk hikâyesinin ve senaryosunun hazır olduğunu okudum, birkaç hafta sonra sezon kapanınca, dizilerin kimi final yapacak, kimi de sezon finali. Acaba bu boşluğun doldurulması mı düşünüldü bilmiyorum.  Bunu neden söylüyorum ? Dizi sektörümüzün geldiği noktada, en kaliteli yapımlar bile reyting denilen ve bana göre kesinlikle güven vermeyen sonuçlara yenik düşebiliyor. Umarım dizimiz uzun soluklu olur..

                Oyuncularda dikkatimi çeken küçük bir noktaya da değinmek isterim. Ertan Saban ile Ekin Türkmen, Karakol, Bir Kadın Tanıdım dizilerinden sonra şimdi de Hatasız Kul Olmaz dizisinde beraber oynuyorlar. Bu bir tesadüf müdür, yoksa özellikle yapılmış bir seçim midir bilmiyorum ama sürekli ikisini izlemekten sıkıldım ben. Ama Ekin Türkmen’in hakkını vermek isterim. Çok iyi bir performansı var burada. Bir Kadın Tanıdım neydi öyle. Tek kelime ile kadının tüm yeteneğini yerle bir etmişlerdi..Burada hafif çılgın, deli dolu, lafını esirgemeyen, huysuz öğretmen Oya karakterinde çok beğendim ben kendisini.

                Ertan Saban, ismi bile geçince bir durup düşünmek gereken oyuncudur. Şahsımın da oyunculuk gücüne hayran olduğum bir isim. Elveda Rumeli’den itibaren oynadığı tüm dizileri, filmleri seyretmiş biri olarak nedense son iki projesinde, bir durgunluk var kendisinde. Sanki zorla oynatıyorlarmış gibi, sesi dahi duyulmuyor.  O kadar alçak sesle konuşuyor ki, o şahane ses tonuna da yazık ediyor doğrusu. Performansını bildiğimden, beklentimin hayli altında bir sakinlik var oynarken, nedenini çözemedim. Zira Ferit karakteri, çılgın, insanları çok takmayan, özgürlüğüne düşkün, çapkın bir karakter. Ses tonundaki o durgunluğu saymasak, Ertan Saban izlemek her zamanki gibi çok keyifli..

                Bulut komiser karakterindeki Murat Han ile Ertan Saban ile hayli iyi bir ikili olmuş. Bulut Komiser, işine bağlı ama ailesini bir arada tutamamış, alkolik eşi ile uğraşan, öbür taraftan Oya ile inişli çıkışlı bir ilişki yaşayan bir karakter.  Şimdilik öyle üzerinde çok fazla konuşulacak bir karakter değil. İşini iyi yapmaya çalışan bir polis izledim ben, çok aman aman da bir oyunculuk göremedim. Bu biraz da Murat Han’ın gereğinden fazla ciddi duruşundan olsa gerek, espri yaparken bile adam ciddi. Dolayısıyla gözüme takılan bir ayrıntı oldu bu.

                En son Muhteşem Yüzyıl’da izlediğim Erman Saban ile ÖBGZ ki de izlediğimiz Burçin Abdullah ise yüzümü güldüren sürprizler oldu. Özellikle Burçin Abdullah, güzelliği kadar yeteneğini de gözümüzün içine kadar soktu..Yüreklerine sağlık diyorum..

                 Dizinin en iyi performansı Özgül Kavruk tarafından gösterildi diyebilirim. Hayran kaldım o alkolik ve kavgacı kadına ben..Müthiş oynamış Bulut'un eski karısı Dilber karakterini. Yürekten tebrik ediyorum kendisini. Hayli dikkat çekici idi oyunculuğu..


                Dizinin müzikleri çok ama çok güzel, çok sevdim ben..Dilime dolandı birkaç gün..

                Kasabada yapılan bir düğün telaşıyla başlayan dizi, Ferit’in uzun yıllar yaşadığı yurtdışından dönüp düğüne uğraması, gelin kızımızın kuzeni Ferit’i karşısında görünce evlenmekten vazgeçmesi ile devam ediyor.  Hayli klasik gibi başlayan hikâye, damadın kendini vurması ve kasabada yaşanan bir takım üstü kapalı sırlarla birlikte hareketleniyor. Damadın intihar etmeyip bir cinayete kurban gittiğinin anlaşılması ile de, olay gizemli bir hal alıyor. Damadın en yakın arkadaşı olan Ferit ve Komiser Bulut, çok ta iyi anlaşmamalarına rağmen, ortak hareket edip katili aramaya başlıyorlar. Diğer taraftan kasabanın kabadayılarının çevirdiği entrikalar, bulunan çifte vav yazısının gizemi derken iş hayli çetrefilli bir hale geliyor..Araya serpiştirilen küçük tatlı tartışmalar, aşk ilişkileri, hatta Canan’ın Ferit’e olan saplantılı aşkı da hikâyeyi seyredilir kılıyor doğrusu.

                Dediğim gibi, başından sonuna titizlikle çalışılmış Hatasız Kul Olmaz için. Umarım başta belirttiğim olumsuzluklar ile karşılaşmadan yoluna devam eder diyerek yazımızı bitirelim..

                Siyah İnci’den sevgiyle..

                www.twitter.com/blackpearl42


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder