9 Aralık 2012 Pazar

Kuzey&Güney 52.bölüm yorumları..




Kuzey Güney, her hafta bizi ekran karşısında şaşırtarak yoluna devam ediyor. Bu hafta da gerçekten güzel bir bölüm seyrettik. Lafı uzatmadan bölüm yorumlarımıza bakalım, bu haftadan aklımıza ve yüreğimize takılanlar nelermiş bakalım..

Kuzey&Güney’in ekseni Ferhat’ın ölümüyle epey değişti canlarım..Sürekli takipçileri bilirler ki, Ferhat’ın ölümüne kadar Kuzey ile Ferhat arasındaki düşmanlığın nasıl sonuçlanacağını, Kuzey’in onu nasıl öldüreceğini düşündük bol bol..Hatta kör bıçakla keseceğini bile hayal ettik. Ama Kuzey’in hevesi kursağında kaldı. Ferhat adeta kim vurduya gitti. Ve Ferhat’ın ölümüyle birlikte, bu defa kim öldürdü sorusu kafamızı kurcalamaya başladı. Kuzey&Güney’i en çok bu yüzden seviyorum..Heyecan tam bitti derken, bittiği yerden yeniden başlıyor zira..

Öncelikle kırk yıl düşünsem bir eldivenin bu kadar tehditkâr olabileceğini düşünmezdim. Toplantı sahnesi cidden ekrana mıhladı hepimizi..Kuzey’in danışmanlığı ile bomba patladı derken, meğer asıl bomba eldivenmiş. Çok keyifli bir sahneydi gerçekten, gerginlikler, sataşmalar, laf çarpmalar derken, gözümüzü kırpmadan izledim ben kendi adıma. Ayrıca burada hemen belirtmeliyim ki, gençlerin her biri birbirinden şahane oynuyorlar. En iyi cast dalında ödül var mı bilmiyorum, en azından hiç görmedim, ama öyle bir ödül olsa, kesinlikle Kuzey&Güney’e verilmeli diyorum..Nasıl güzeller, nasıl samimi oynuyorlar, Barış’ın kendini beğenmiş ve aşağılayan asabi tavrı, Güney’in şok olmuş, şoktan çok sinir olmuş hali, Kuzeyin alaycı ve vurdumduymaz hali, Burağın tehditkâr hali birbirinden güzeldi..Hepsine kocaman bir alkış yolluyoruz yüreğimizden. Bu arada Kuzey’in toplantı esnasında çizdiği karikatürlerde beni ziyadesiyle eğlendirdi. 

Eldiven toplantının bombasıydı şüphesiz. Kuzey, toplantıda bombayı patlatma sırasını Burak kardeşime verdi..Diyorum ki, niye böyle yaptı..Meğer kendi sırasını bekliyormuş. Kuzey,sarı toplantı odasında önce hepsini odaya tıktı, sonra lafı tek tek ağızlarına tıktı. Üstelik her birine ettiği cümlelerle hadlerini bildirerek..Arkadaş, ne Banu, ne Güney nede Barış..Doymadılar kardeşim laf işitmeye. Her defasında Kuzey, hadlerini bildirse bile, lafı zorla istiyorlar. Kuzey de ne yaptı.. Tek tek ilgilendi kendileriyle .”Ben sizden biri asla olamam” dedi, Barış’ı susturdu, “Birileri koştururken, masa başında oturup ahkâm kesmektir danışmanlık” dedi, Güney’i oturttu, en son “Yaşına hürmet ettiğini” söyledi Ebru hanıma ki ben artık gülmekten öldüm orada keyiften. Sonra da aldı başını gitti. Arkasında sus pus bir kötülük ordusu bırakarak..

Toplantı sonrası en iyi sahne elbette ki orman sahnesiydi. İşte ters köşe yapmak budur diyorum ben. Ekran başındaki herkes,  merakla ve endişeyle gerildi..Ama sonuç öyle güzel bir olaya bağlandı ki, eminim pek çok kişi ben gibi gözyaşlarını tutamadı. Ali Güntan için yapılan orman, gerçekten çok çok güzel bir doğum günü hediyesi oldu Kuzey’e. Bundan daha iyisi Cemre ile kavuşması olurdu herhalde..Bu arada Kuzey’i ormana götüren o şeker taksi şoförü de gecenin sürpriziydi. Bazı izleyiciler sinir olmuş ama ben çok sempatik buluyorum Yunus kardeşimi. Üstelik böyle ara ara tesadüfen de olsa karşımıza çıkması çok sevimli ve gülümseten bir şey olacaktır diye düşünüyorum. Özellikle gerilimi bu kadar çok dizinin, böyle sevimli tiplere ihtiyacı oluyor çünkü..Örnek : Gülten Hanım :)

Öte taraftan Cemre ile Handan Hanım kapıştılar ama Cemre bir kez daha bizden aferindi aldı. Handan Teyze’ye, pardon Handan Hanım’a (çok hoş bir ayrıntıydı bu) ağzının payını verdi. Ama Handan Hanım bu..Altta kalır mı hiç..Her durumda kendine ve çok sevgili oğlu Güney’e haklı bir pay çıkarmayı başarır..Hazır Handan Hanım demişken, o davet için yaptığı koşturmaların da beni hayli güldürdüğünü söylemem lazım. Ev sahibi pozlarında gezinmesi, görevlileri azarlaması, daha şimdiden havalara girmesi, her lafın peşine düşmesi, meraklı gözlerle etrafı kolaçan etmesi, bazen gerçekten sevimsiz olsa da, kadıncağız, bunca yıl Sami babanın ezen tavrından sonra, birilerini ezmenin derdinde diyip hoş görmeye çalışıyoruz. Hele hele Banu’ya ve Ebru hanıma yaptığı tavırlar, neredeyse ayaklarına kapanacakmışcasına eğilip bükülmeler,hayran hayran bakmalar beni çok güldürüyor. Hele bir de Banu’ya “Hamilelik seni daha da güzelleştirdi” demez mi..Yahu hamile olduğunu anlayalı birkaç gün oldu zaten. Hangi ara daha bir güzelleşti. Aynı duruyor işte, ekstra bir değişim yok. Ama buradan sakın Banu’ya çirkin dediğimiz anlaşılmasın. Zira her ne kadar sinir bozucu olsa bile, Banu çok güzel..Üstelik özellikle Handan Hanım’a karşı davranışlarındaki saygılı, kibar, incitmeyen tavırları ile de tam not alıyor benden..Biraz da giyim tarzı mı değişti nedir. Daha uzun elbiseler giymeye başladı. Ama her haliyle daha sakin ve güzel diyebiliriz..

Sinanerler yalılarında davette eğlenirken, Barış kardeşim de şirket menfaatleri için Melda hanımla görüştü. Melda rolünde uzun zamandır ortalıklarda görünmeyen Şebnem Dönmez karşımızdaydı. Şebnem Dönmez, çok çok beğendiğim bir kadın. Ancak sanırım o da estetik ya da botoks rüzgârına kapılmış ama o rüzgâr kendisini savurmuş. Eli yüzü bana bir değişik geldi niye bilmiyorum. Yine de kısa ve sarı saçlı halinin çok daha hoş olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bu arada Barış ile Melda arasında bir aşk yaşanırsa diye düşünmeden de edemiyor insan..

Melda ile görüşmelerinde Barış’ın kolundaki leke önemli bir ayrıntıydı bana göre. Benim naçizane tahminim, o leke Burağın arabasının frenleriyle falan oynarken bulaşan yağ olsa gerek. Zira dizinin sonunda Burak kocaman bir kaza geçirdi malum. Barış’ın bu işte parmağının olduğunu düşünmek kulağa pek garip gelmiyor doğrusu…

Peki ya Handan Hanımdan sonra en sinir olduğum tipe, Zeynep kıza ne demeli..İyiden iyiye kötülüğü ele aldı Zeynep. Ve farkındaysanız fazlasıyla cıvık. Kuzey’i ayarlamak için elinden geleni yapıyor ama nafile..Zira bu bölümde,doğum günü kutlamasından sonra Kuzey yine haddini bildirdi kendisine. Umarım bundan sonra Kuzey’e yaklaşmaya çalışmaz..Bu arada hazır doğum günü demişken Kuzey’e yakışacak şekilde sakin, sessiz ama duygusal ve hoş muhabbetlerle dolu bir doğum günü idi..Zeynep kızımızın, inatla Kuzey ile tanışmalarını falan anlatması, her zamanki gibi umutla Kuzey’in gözünün içine içine bakması dışında da sinirimizi zıplatan bir durum yoktu..Ta ki Cemre’ye mesaj çekene kadar. İşte o sahnede Zeynep artık,sevimsiz ve itici olmakla kalmadı, nefretimizi de bir kez daha kazanmış oldu..

Dizinin bu haftaki bölümü Burağın trafik kazasıyla sonuçlandı. Büyük ihtimal ile şüpheli bir kaza Burak kardeşimin kazası. Yani Ferhat’ın ölümü yetmedi, şimdi bir de Burak çıktı başımıza..Henüz Ferhat’ın katilini tahmin bile edemedik, sıra Burak kardeşimin kazasına kim sebep oldu diye düşünmekte sanırım. Benim en büyük adayım Barış elbette.  Ama bu şahane senaryoda, izleyicisini sürekli şaşırtan hikâyede her an herkes katil olabilir diye düşünüyorum ve seyrederek görelim diyorum. 


Siyah İnci’den sevgilerle..

www.twitter.com/blackpearl42



1 yorum:

  1. "iyi ki doğurmuşun balla yoğurmuşun" sahnesi nasıldı? handan hanımla kuzey arasındaki konuşma :))

    YanıtlaSil