31 Aralık 2012 Pazartesi

Dizi dizi diziler..2012'de zirvedekiler..



            2012 yılı kimi diziler için bir kâbusa dönerken, bazı diziler ise hem bizim yüzümüzü güldürdü, hem kendileri başarılarının tadını çıkardılar. Bakalım 2012 yılında yükselişe geçen, yeni başlayan ve başarılı olan, devam eden, zirveleri paylaşanlar hangileriymiş hep beraber göz atalım.

            Bir önceki yazımda da söylediğim gibi, çok fazla dizi vardı bu sene. Yayından kalkanlarda epey oldu. Ama hala yayında bulunanlarda az sayılmaz.

            Arka Sokaklar, Pis Yedili, Kurtlar Vadisi-Pusu, Öyle Bir Geçer Zaman ki, Kuzey&Güney, Âlemin Kralı, Muhteşem Yüzyıl, Yalan Dünya, Huzur Sokağı, Seksenle, Alev Alev, Harem, Hayat Devam Ediyor, Benim için Üzülme, İşler Güçler, Krem, Dila Hanım,Karadayı, Kayıp Şehir, Şubat, Zengin Kız Fakir Oğlan, Lale Devri, Leyla ile Mecnun, Behzat Ç, Merhaba Hayat benim ilk aklıma gelenler.. 

            Bu sene ve sezonda benim en çok keyif alarak seyrettiklerim Kuzey&Güney, Karadayı, Kayıp Şehir oldu..Özellikle Karadayı Pazartesi akşamlarının vazgeçilmezi oldu. Tek bir hikâyenin etrafında şekillenen dizi, gerek oyunculuklar, gerek kurgu açısından müthiş bir yükselişe geçti. Kayıp Şehir daha sessiz ve sakin ilerlemesine rağmen, hikâyesinin samimiyeti, oyuncularının gerçekçiliği sebebiyle, bu sezon yerini garantiledi. Kuzey&Güney ise ikinci sezonunda yine heyecanı devam ettirmeyi başardı. 

            Bu sene komedi dizilerinde büyük bir atak ve bir o kadar da başarı vardı canlarım. Hüzünlü dizileri seyredip takip etsem de, sürekli okuyucularım bilirler ki, mutlaka muzip bir yan bulmaya çalışırım. Aslına bakarsanız komedi dizileri daha çok tercihimdir. Bu sezon Yalan Dünya, Harem, İşler Güçler, Krem, Zengin Kız Fakir Oğlan, Leyla ile Mecnun yüzümüzü güldürdü..Harem bir parça eleştiriliyor hala..Hele biraz sonra bahsedeceğimiz Muhteşem Yüzyıl fırtınasından sonra, Harem’in esprili dili biraz göze battı. Ama ben keyifle izliyorum..Gerçekle kurguyu ayırt etmeyi öğreneli çok oldu zira..Yalan Dünya bu sezon Zerrin karakterini biraz daha öne çıkardı, bir de Eylem kızımız girdi diziye ki, Gonca Vuslateri cidden harikalar ortaya koyuyor. Diğer karakterlerde çok fazla bir ilerleme olmamasına rağmen, Yalan Dünya seyircisini memnun etmeyi başarmış gibi görünüyor. Bu sezonun asıl bombası elbette ki İşler Güçler idi..Absürt komedi denince eminim yıllar sonra bile ilk akla geleceklerden biri olan dizimiz, hayli ilginç karakterleri ve senaryosu ile komedide zirvede benim görüşüm. Krem fantastik bir komedi olmasına rağmen, Hayat Devam Ediyor gibi bir dizinin arkasından yayınlanarak seyredenlerin kafasını dağıtıyor. Zengin Kız Fakir Oğlan müthiş sevimli ve eğlenceli..Leyla ile Mecnun için zaten bir söze gerek yok..Seksenler ise bizi hem eğlendirirken, hem de çocukluğumuzun sokaklarında gülümseyerek dolaştırıyor bizi..

            Bu sezonun kan kaybedeni Öyle Bir Geçer Zaman ki bana göre. Bu sezon final yapması en doğru karar olur gibi geliyor. Zira dizi çoluk çocuk kavgasına döndü. Bir de üzerine Soner ile Bahar kızımıza yaşatılacak aşkı eklersek, dizinin tadı iyice kaçacak. Umarım layıkıyla final yaparlar, seneye devam etme kararı alıp üç beş bölüm sonra izlenmiyor diye yayından kaldırılıp dizinin bütün karizmasını yerle bir etmezler..Yeni sezonun içimizi kan ağlatan dizisi Hayat Devam Ediyor’da yaşanabilecek her türlü acıyı bizlerin gözüne sokmayı başardı ekrandan. Fazlasıyla dram yüklü dizinin üç bölüm sonra final yapacağı haberleri dolaşıyor. Benim iki sezondur keyifle seyrettiğim dizinin güzel bir finali olsun diye bekliyorum şahsen..

Yeni dizilerimizden Alev alev,Benim için Üzülme, Dila Hanım bu sezonu kurtaran diziler oldu. Belli bir izleyici kitlesine ulaşmayı başardılar, yayında kaldılar. Üçünü de sürekli takip edemediğimden fazla bir yorum yapamıyorum.
Yeni başlayan dizilerden en başarılısı kuşkusuz Huzur Sokağı oldu..Muhafazakâr kesime de hitap eden dizinin, aynı ismi taşıdığı roman ile ufak tefek farklılıkları olsa bile, kısa zamanda çok başarılı bir grafik çizdi. Dizinin izleyicilerinden biri olarak ben de keyifle izlediğimi söyleyebilirim. Ve fakat konuyu çok fazla uzatıp, senaryoda yavaşlıklar olması daha önceki yazımda da belirttiğim gibi, seyirciyi sıkıyor. Yine de Huzur Sokağı, Cuma akşamlarının en çok seyredilen yapımlarından biri olarak bu seneyi başarıyla kapatıyor diyebiliriz.

            Seyredip takip etmediğim Arka Sokaklar ve Kurtlar vadisi-pusu var ancak biliyorum ki her ikisinin de belli bir izleyici kitlesi mevcut. 

            Behzat Ç. Benim en favori dizilerimden. Ne yazık ki bu sezon sonunda final yapılacağını duyurdular. Esasen en ağır sezonu da bu sezon sevilen dizinin. Psikolojik çözümlemeler, daha ziyade iç dünyaya ve vicdana dair hesaplaşmalar, Behzat karakterinin üzerinde yoğunlaşan duygusal gel gitler, değişik ve alışık olmadığımız çekimler derken, Behzat Ç daha bitmeden kendini özletmeye başladı bile..Keşke birkaç sezon daha bu keyfi sürebilsek diye düşünmeden edemiyorum.

            Ve şüphesiz yine bu senenin en çok konuşulanı Muhteşem Yüzyıl..Birkaç gün içinde bölüm yorumlarını da yazacağım ama buradan iki söz etmeden geçemeyeceğim. Zirveyi yine kimseye kaptırmadı, gerek izleme oranı konusunda, gerek eleştiri konusunda. Çok konuşuldu, özellikle son dönemde çok ağır eleştiriler alınca yüksek yerlerden, hayli ilginç düzenlemeler getirildi diziye. Kadınların başları, dekolteleri kapatıldı, bir ibadet aşkı geldi, bu güne kadar görmediğimiz ne kadar dini öğe varsa yerleştirildi. Lafım yok, benim kızdığım nokta, bu eleştiriler olunca bir takım ticari kaygılarla bunların yapılıyor olması..Öbür taraftan da, sanatın hiçbir dalına müdahale etmeyi, sansür koymayı yakıştıramıyorum ben. Bir ara Behzat Ç. De “bira” kelimesini bile sansürlediler de, yok artık demiştim. Öyle ya da böyle, Muhteşem Yüzyıl, senaryosu, oyuncuları, süsü püsü ihtişamı ile dizilerin padişahı olma konumunu yeni yılda da sürdürecek gibi görünüyor..

            Bir de yeni yılla beraber başlayacak yeni dizilerimiz var..Beren Saat’li İntikam, Burcu Kara’lı Tozlu Yollar, Tuba Büyüküstün’lü 20 dakika yakında ekranlarda olacak. Açıkçası sezonun böylesine kör bir noktasında yayına başlayan dizilerin pek başarılı olacaklarını sanmıyorum. Fragmanlardan da çok heyecanlanmadım ben açıkçası. Ama yine de erken konuşmayalım ve hep birlikte seyredip görelim diyorum..
 
 
        Bu senenin başarılı dizilerinden de bu kadar canlarım. Seneye seyrettiğimiz güzel ve kaliteli dizilerin çoğalması dileğiyle..Sevgiyle kalın..

            Siyah İnci’den Sevgiyle..

            www.twitter.com/blackpearl42





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder