25 Aralık 2013 Çarşamba

Her bölüm kendini de aşan dizi...Kayıp yine nefes kesti..


Kayıp bu hafta 14.bölümü ile ekrandaydı..Erken final yapacağı haberi çıktıktan sonra izleyicisinin yoğun isteği ve tepkisi üzerine devam etmesine karar verilen Kayıp, bu bölümle adeta herkese ne kadar iddialı olduğunu gösterdi. Olayların çözüldüğü 14.bölüm belli ki final için hazırlanmıştı. Ve fakat yine de şahane bir kurgu yapılmıştı ve anladık ki dizinin yeni bölümlerinde bizi iddialı sahneler, heyecanlı olaylar bekliyor..

Bakalım 14. Bölümden aklımızda neler kalmış..

Mehmet’in kardeşi İnci’nin ölümü hayli sarsıcı oldu gerçekten. Zira en masum kişi, en ağır cezayı gördü…Kendi kardeşinin ölümünün intikamını almak isteyen Falko, Mehmet’in kardeşinin canını aldı çirkin bir oyunla..Oysa İnci çok masumdu, kendi kardeşi ise ister istemez ucundan kıyısından bulaşmıştı pisliğe. Eninde sonunda kötü bir son bekliyordu onu..Dolayısıyla İnci’nin ölümü şok edici ve etkisi yüksek bir olay oldu..

Hele o hastane sahnesi. Cemile kadın ile Mehmet’in halleri..Son zamanların en çarpıcı sahnesini izledim gözümü bile kırpmadan, ağlayarak..Etkilenmemek mümkün değildi, kusursuz olmuş gerçekten. Mete Horozoğlu bir kez daha gösterdi oyunculuğunun şahaneliğini. Bayıldım gerçekten. Yüreklerine sağlık, çok gerçekçi olmuş..Mehmet yerine göre olgun, yerine göre neşeli, yerine göre romantik, yerine göre acımasız, yerine göre çocuksu, yerine göre de sert…Tüm bunların hakkını sonuna kadar vermiş sevgili Mete Horozoğlu..

Öbür tarafta ise Keremciğin bulunan günlüğü tüm dengeleri alt üst etti. Zaten Leyla ile Kemal epeydir kopuklardı, günlükteki aldatma hadisesi üzerine kapak oldu. Ama Leyla yinede asil kadın çıktı. Ne yalan söyleyeyim, ben olsam o güzelim beyaz bavula kıyamazdım. Atardım eşyalarını pencereden aşağıya..Üşenmedi bide bavulunu topladı Kemal’in..Kemal’e hiç acımadım, layığını buldu sonunda. Başından beri hata üstüne hata yapan, üstelik Özlem’i kaybettiğini kabullenemeyen Kemal, bir de karısına rezil oldu..

Dip Not : Kerem, yattığı o soğuk yerde zatürree olmadı çok şükür…Haftalardır üzerindeki kıyafetler de hiç kirlenmedi niyeyse..

Allah aşkına, Defne’nin ikizi Sedef ne iş? Kızın o gizemli halleri, sürekli kapı dinlemesi falan boşuna değil bence..Bu Sedef acaba işin içinde mi? Zira dizide öylesine ters köşeye yattı ki bu hafta izleyici, artık kim iyi kim kötü kesinlikle anlamak mümkün değil..

Son bir iki haftadır merak edilen en önemli soruya karşılık bulduk bu hafta..Özlem Falko’nun kız kardeşi değilmiş onu geçen bölüm anlamıştık zaten..Bu bölüm de ablamız ile tanışmış olduk. Ama ne abla..Erkeğim diyeni siler süpürür yemin olsun. Kötülükte Falko’dan pek farkı olmasa da, yine de içinde bir parça insanlık kalmış gibi geldi bana…

Dip Not : Aman aman Falko kardeşim, ablasından çok korkarmış ta haberimiz yokmuş..Süt dökmüş kediye döndü mübarek ablasının karşısında..Eee dinsizin hakkından imansız gelir işte böyle..

Geldik tabii ki asıl bombaya…

Asıl patron Özlem çıktı…Şok üstüne şoklardayız…

 Vay arkadaş ya !

İzlerken ağzımdan bu cümle döküldü cidden…Nasıl bir ters köşe yaptılar..Başından beri ben Avukat Metin’den şüpheleniyordum, oysaki en masum sandığımızmış en şeytan olan, haberimiz yokmuş…En vicdanlı sandığımız kişi meğer en acımasız olanmış…Falko’yu arayan gizli patron Özlem imiş..Kerem’i kaçırtan, intikam planları kuran, daldan dala konan Özlem…Sahi maşallah kaç kişiyi sevmişsin Özlem sen..Kaç kişinin hayatını alt üst etmişsin..Şimdi sıra Mehmet’e mi geldi..Aman Allah, nasıl bir plan, nasıl bir ekip..Üstelik sen bu kadar adamı tek bir parmağınla yönet, vallahi bravo !

Dip Not : Şeytan, kadının yaratıldığını görünce boşuna dememiş “beni niye yarattın” diye…O hesap işte…

Özlem, hesap sormaya geldiği Falko tarafından esir edildi..Özlem’e acıdım mı…Acımadım…Avcı iken av oldu, oh dedim…Bu kadar kötü ve şeytani bir yürek, daha beterini hak etmişti..İlerleyen bölümlerde neler olacak cidden çok merakla bekliyorum zira Kerem kurtulup evine dönerken, Özlem Kayıp oldu resmen..Aslı Enver performansına bir kez daha hayran kaldım. Özellikle Falko ile karşılıklı sahnelerinde çok iyiler..Ama sanki İlker Kaleli fazla bağırıyor..O bağırırken vallahi ben korkuyorum şimdi boğazı yırtılacak diye…Az sesini kıssa daha şık olacak gibi…

Dip Not : Maşallah Falko kardeşim de çok geniş adammış vesselam..Sen kalk seni başkası için terk eden eski sevgiline yardım et..Kemal ile ilişkisini bile bile sesini çıkarma, ama söz konusu Mehmet olunca arslan kesil..Oldu paşam..Bence sen önce eski hesapları kapat Özlem ile..

Bu arada bizim saf âşık Bekir yakalandı...Mehmet Bekir’i döverken ben zevkten dört köşe oldum adeta..Bekir aslında ekibin en zayıf halkasıydı ve tahmin ettiğimiz gibi birden çözüldü..Biraz da onun sayesinde kurtuldu Kerem…

Dip Not : Dora fena yamuk yaptı Bekir’e…Ben yakıştırmıştım ikisini, beraber hapse girseler iyiydi..

Kerem kurtulurken Özlem kayıplara karıştı, üstelik Mehmet Falko’yu oyuna getirip burnuna silahı dayadı..Pardon öncesinde iyi bir dövdü Falko kardeşimi. Gerçi ne hikmetse, Falko’nun ağız burun yerindeydi…O kadar yumruğa yüzünün dağılmasını, en azından kan revan kalmasını, kaşının gözünün patlamasını falan bekledim ama nafile…Falko kardeşim, en yakışıklı bakışıyla, birazcıkta alayla Mehmet’in gözünün içine içine baktı…Öyle bir bakış ki, hadi vur vurabilirsen korkmuyorum bakışı....Mehmet’in acısı ortadaydı, ama yine de vurulan Mehmet oldu..Hem de tam sırtından. Tam Falko’ya ve onun ekibine yakışır şekilde…Cidden İlker Kaleli ile Mete Horozoğlu karşılıklı döktürmüşler o sahnede ne diyeyim helal olsun...

Dip Not : Son 15 dk. Ayakta izledim…

Kerem ailesine kavuşurken, insan ister istemez hiçbir anne evladından ayrılmasın diyor. Nasıl duygulu ve güzel bir sahne olmuş anlatamam..Özellikle Dolunay Soysert için iki kelam etmek lazım, dizinin ilk bölümlerinde tam alışamasam da, ilerleyen bölümlerdeki performansı kusursuzdu…Oyunculuğu alkışlara layık ve gerçekçi geliyor bana…Çok etkileniyorum onun anneliğini izlerken…

Son Söz : Son sahnede Mehmet’in bulduğu alyans ve içindeki isim pes dedirtti gerçekten. Bu kadar güzel senaryo, bu kadar kurgu ve daha ileriye saklanmış pek çok gizem gösteriyor ki, Kayıp bizi şaşırtmaya ve ekrana bağlamaya devam edecek.

Daha önce söyledim ama tekrarlamakta fayda var…Kanal D, Kayıp dizisini devam ettirme kararı almakla çok doğru yaptı…Zira yayından kaldırsaydı, çok büyük bir yayıncılık hatasının altına imzasını atacaktı..Böyle diziler çok nadir oluyor ve alışılmış, sıradan, basit senaryolar yerine böylesine zekice yapımlar cidden çok daha fazla keyif veriyor…

Teşekkürler Kanal D ve tüm Kayıp ekibine…


Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder