10 Şubat 2014 Pazartesi

Karagül konağında skandal üstüne skandal...Heyecan dorukta..

Kuşkusuz sezonun en aksiyonlu dizilerinden Karagül..

Oyunculuk, ekip bütünlüğü, senaryo, özellikle müzikler falan derken favorilerimden ne yalan söyleyeyim..

Üstüne bir de senaryonun özgünlüğü eklenince demeyin keyfime..

Gerçi son üç haftadır biraz sakin ortalık..Her an harekete, kavgaya, heyecana alışan izleyicisini biraz dinlendirdi Karagül..Karakterlerin ruhsal dünyasında meydana gelen duygusal değişimlerin de bunda etkisi olduğu açık. Bu hafta bizi heyecandan gözyaşlarına, mutluluktan hüzne doğru yolculuğa çıkardı.

Şüphesiz haftanın en duygusal anları, Narin ile Ebru arasındaki dayanışma idi. Şahsen ben izlerken gözyaşlarımı tutamadım. Söz konusu evlat olunca, her öfke unutuluyordu..Narin, öfkesinden sıyrıldı bir süre de olsa. Ama ya Ebru..Onun yaptığı cidden çok yürekten geldi bana..Zira Baran ve Ayşe, her ikisi de onun evladı değil. Daha doğrusu Baran evladı da, Ebru bundan haberdar değil..Yine de, bilmese de, vicdanı mıdır, annelik içgüdüsü müdür bilinmez, Narin’in elinden tuttu, Narin onu hep itmişken..Narin onu yaralamış, zedelemişken, o Narin’e merhem olmayı tercih etti.

Baran ile Ayşe’nin akıbetini bekleyenler arasında,  gecenin en iyi performansı Sibel’in yürekleri dağlayan çıldırmış halleriydi..Ebru Ojen Şahin nefesimi kesti, devleşti adeta ekranda. Kendisini oldum olası nerde izlesem, şöyle bir dalıp giderim. Oynadığı karakterin ruhunu çok iyi yansıtır insana zira..Ama bu defa bir başkaydı gerçekten. Evladını kaybetmiş bir annenin feryadı ile tüylerimi diken diken etti..Ha bu arada Ayşe, Sibel’in kızı imiş. Zaten daha öncesinde şüphelenmiştik, bu bölüm anlamış olduk. Sibel’in ağzından dökülen “kızım”kelimesini kimse fark etmedi konakta ama biz fark ettik tabiî ki de. Mesele Ayşe’nin babası kim? Muhtemelen Kasım kardeşim onun babası çıkabilir. Bu ne demek? Bizi hareketli günler bekliyor demek elbette..

Bu bölüm Kendal ağaya acıdım inanın. Şöyle bir baktım da, yanlış saymadıysam adam tam dokuz kadınla birden uğraşıyor. Yahu, millet bir tanesi ile başa çıkamıyor, Kendal ne yapsın. Hangi birine yetişsin adama da hak veriyorum bir yerde. Hiç birinin de derdi bitmiyor. Hoş, görünen o ki, Kendal ağamızı yakında çok daha büyük dertler bekliyor. Malum, Baran ile Ayşe’nin bulunduğu yerde, Jandarma araştırma yaparken, Murat ağamızın cüzdanı bulundu..Hayır, jandarma orada niye araştırma yaptı ben onu da anlamadım. Sanırım Özcan Deniz’in dönmesi yakındır. Ve bizim devreler asıl o zaman yanacak, görürsünüz. Murat ağa konağa bir dönecek ki, her şey allak bullak olmuş, herkes bir arada, herkes birbirine düşman, kavga dövüş hır gür hak getire. Anlaşılan Fırat ile boğuşmayı başarmış kurtulmuş ama konaktaki bu kadar tantana ile nasıl boğuşacak merak ediyorum gerçekten.

Gelelim daha hayatlarının baharında iken görmedikleri dertleri gören Baran ile Ayşe’ye. Şimdi ben şunu anlamıyorum. Baran’ı amcası Sibel’e götürdü, tamam…Baran, Sibel’e elini bile sürmedi, oda tamam…Tüm bunlar Baran,Kendal ve Sibel arasında bir sır..Amenna…Yahu şimdi niye hortluyor bu mesele tekrar..Ebru’ya da çok kızdım. Sanane be kadın. Niye çocukların huzurunu kaçırıyorsun. Tamam, Kendal yerden göğe kadar suçlu, haksız. Meseleyi Sibel ve Kendal arasında halletsenize. Ta Kadriye anaya söylemelere kalkmalar, işin sonunda Baran ile Ayşe’ye duyurmalar. Hayır, yani ne işinize yarayacak onu anlamadım. Ayşe bilse ne olur bilmese ne olur bu konuyu, sonuçta olan biten bir şey yok. Baran’ı da stres ettiniz, panik ettiniz, itiraf etti çocuk sonunda…Etti de ne oldu, kime ne oldu..Kendal asıl suçlu ama tüm cezayı acıyı çeken Ayşe ile Baran. Kusura bakmayın da, ben çok sinir oldum Baran’ın Ayşe’ye bunları söylemesine. Ayşe zaten yaralı bir serce..Ay nasıl tatlı o kız ya..Bayılıyorum ben ona..Sevda Erginci’yi ben ilk Veda dizisinde izlemiştim. Çıtı pıtı, hanım hanımcık idi..Ayşe karakterinde de tam olarak böyle..İnsan onu izlerken kıyamıyor..Tatlı tatlı konuşması, bakması ağlaması ve gerçekten oyunculuk kabiliyeti görülmeyecek gibi değil. Baran deseniz, o ayrı bir başka güzel. İkisinin karşılıklı sahneleri nasıl temiz, masum, sıcacık böyle..Ama maşallah ikisine de hayatı zindan etti tüm konak halkı elbirliği ile..Hikâyenin en masumları, en ağır cezaya mahkûm oldular niyeyse..Tüm bunlar tamam da, her şeyin başı olan Kendal ağa ne zaman ceza görecek onu da merakla bekliyoruz..

Son iki bölümdür Ada’nın geçirdiği değişim çok etkileyici değil mi..O aksi, huysuz, nefret dolu kızın, , kardeşi Baran’a karşı içinde büyüttüğü ve kendine bile itiraf edemediği o sevgi ortaya çıktı sonunda..Doğrusu Ada’nın hepsinden ayrı bir karakteri var..Gerek Maya, gerek Rüzgâr, hemen her şeyi unutmaya hazır iken, Ada buna asla izin vermiyor. Ne yalan söyleyeyim, bir Ada zaten bir Narin…İkisi de beni çok sinir ediyor..Bakın Özlem’de çenesini tutamayanlardan ama onun sevimli bir hali var..Narin ile Ada ise gerçekten sürekli birilerine laf çarpmaları, kavgaya her an meyilli olmaları sebebiyle benim favorilerim değil ne yazık ki..Ama işte aile dedin mi, akan sular duruyor, karşısında öfke kin bırakmıyor. Narin ve Ada, Baran’ı kaybetmek söz konusu olunca, ikisi de sıyrıldı öfkelerinden sonunda..Hele Rüzgâr’ın Narin’e “abimi görebilir miyim Narin teyze” dediği anda Narin’in verdiği izin, yüreklerimize dokundu gerçekten.

Gözüme takılan bir sahne, Baran ile Ayşe’nin hastaneden konağa geldikleri sahne idi..Orada şahsen Kadriye ananın Baran’a sarıldığı kadar, Ayşe’yi de bağrına basmasını beklerdim şahsen..Olayların en masumu olarak bunu hak etmişti Ayşe..

Bir de beni hayli rahatsız eden bir karakter var..Şu Oğuz komutanın kardeşi rolündeki motorlu arkadaş var ya..Yahu ne gereksiz bir karakter o..Hadi iki kardeşi birbirine düşürmek ve yeni bir aksiyon yaratmak için yazılmış bir karakter diyelim. Tamam, sözüm yok..Ama hiç kimseyi bulamadınız mı…Çocuk oyuncu değil besbelli..O kadar kötü oynuyor, o kadar ezberci bir rol yapıyor ki, bu kadar şahane oyunculuk arasında, ne yalan söyleyeyim çok sırıtıyor..

Baran’ın Ayşe’ye her şeyi itiraf etmesiyle konak tabii ki yine karıştı..Özlem bu fırsatı kaçırır mı..Tuttu Sibel’in saçından sürüdü vallahi…Aman bu Özlem’den korkulur gerçekten…Sibel’in çaresizliğine bir kez daha üzüldüm, onun gibi pek çok çaresiz kadına üzüldüğüm gibi…

Yani konak yine yeni bir skandal ile çalkalandı canlarım. Heyecan da tavana vurdu elbette. Bakalım daha bu konak kaç rezalet daha görecek diyerek, yazımızı burada noktalayalım..

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder