17 Nisan 2012 Salı

Mahir Günşiray ölürse en çok ben sevineceğim..

Durun durun hemen yanlış anlamayın. Elbette ki çok kıymetli oyuncumuzun gerçekten ölmesinden falan bahsetmiyorum. Benim derdim çok başka..

Son birkaç gündür İffet dizisi ile ilgili bir haber dolaşıyor malum. Mahir Günşiray’ın diziden ayrılmak istediği söyleniyor. Büyük ihtimal ile birkaç bölüm sonra Ali İhsan karakteri ölecek ve M.Günşiray’da diziden ayrılacak böylelikle.

 Açıkçası haberi okuyunca çok sevindim. Hayır, hayır Mahir Günşiray’ı sevmiyor falan değilim. Tam tersine, oyunluluk, beyefendilik ve asalet adına gerçekten hayran olunacak bir kimsedir kendisi nazarımda. Benim derdim dizi ile.
İlk başlarda merak edip birkaç bölümünü seyrettim. Hatta bir iki yazı da yazdım hakkında. O yazılarımda da Ali İhsan karakterinin ve ona hayat veren Mahir Günşiray’ın şahaneliğinden söz etmiştim. Ve hatta demiştim ki, senaryo filme göre devam ederse ölmesi gerekiyor ama inşallah ölmez.

Fakat daha sonra korkulan oldu. Genellikle sinema filmlerinden ya da romanlardan uyarlanan senaryolarda bu tarz sıkıntılar oluyor. Bir buçuk saatlik filmden iki sezonluk dizi yapmaya kalkarsanız, bin bir türlü entrika, hile, oyun bulmak zorundasınız. Bunu yapamazsanız, aynı konunun etrafında döner durursunuz. Yanına eklenen saçmalıklar da cabası tabi. Diziyi bir süredir izlemiyordum. Son iki hafta şöyle bir göz gezdirdim. Ve ne göreyim. İlk bölümdeki konu ne ise, aynen devam ediyor. Ağlak, ezik ve kendini sürekli acındıran bir kadın, tecavüzcü ama unutulmayan hatta dizinin neredeyse bütün hatunlarını elden geçiren bir sevgili, bir de koca. Konu bunların etrafında dönüp duruyor. Bu arada o hayran olduğumuz Ali İhsan’ın içine şeytan kaçmış sanki. Adam, o beyefendilikten sıyrılmış, kaba saba, hakaret eden, vuran, hatta eşine saldıran, taciz eden bir tip haline gelmiş. Nasıl çirkin, nasıl bayağı bir ilişkiler yumağı var anlatamam. Evli barklı Ali İhsan abimiz sevgilisinin evinde. Karısı aşığı ile bahçede… Karısının aşığı, aynı zamanda damadı. Bu arada damadının eski karısı, Ali İhsanın erkek kardeşi ile evlenmiş. Ablası ise damadının patronu ile cilveleşmekte. Dizinin adı niye İffet anlamadım. Kimin eli kimin cebinde falan olsaymış iyiymiş.

Bu kadar kötü senaryo içinde zaten Mahir Günşiray’ın kalması da her şeyden önce kendisine saygısızlık olurdu diye düşünüyorum. Dolayısıyla kendisini vermiş olduğu karardan dolayı kutluyorum. Elbette bir oyuncu her türlü rolü oynamalıdır buna sözüm yok ama çok kaliteli bir senaryo olması şartıyla. Bence M.Günşiray kendine yakıştıramadı bu son gelişmeleri. Çok ta iyi yaptı. Böylesine saçma sapan bir senaryoda kendine yazık etmek istememiş besbelli.  

Umarım usta oyuncumuzu  kendi kalitesine yakışan çok daha iyi projelerde en kısa zamanda seyretme imkânı buluruz.

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42


1 yorum:

  1. Yıllar önce çekilen İFFET filmi bile bu dizi kadar saçma değildi.Çok doğru yazmışınız.Bencede Mahir GÜNŞIRAY bu kadar saçma bir karakteri kendine yakıştıramamıştır.

    YanıtlaSil