16 Nisan 2012 Pazartesi

Muhteşem Yüzyıl..Tamam mı Devam mı?

          Muhteşem Yüzyıl Bitmeli mi? Bence, evet!


          Geçtiğimiz hafta içinde, kimine göre “O kadın”, kimine göre “Dev

 yürekli kadın” aramızdan ayrıldı. Sevgili Meral Okay sağlığında benim için ne

 ise, ölümünden sonra da aynı yerinde kaldı. Hakkında çıkan abuk subuk 

haberlerin, artık cevap veremeyecek olmasına rağmen yapılan gereksiz 

suçlamaların kimseye faydası yok. Gerek sosyal paylaşım sitelerinde, gerek

 internette çıkan pek çok haber de, ölümü çoktan hak ettiğinden tutun, 

hainliğinden, ihanetinden başladık ateistliğinden, yakılmak istediğinden, 

siyasi görüşüne kadar enine boyuna konuşuldu. Ben bunların hiçbirini 

konuşmayacağım elbette. Zira beni, kişinin dini, siyasi görüşü, etnik kimliği,

 cinsiyeti değil, yaptığı iş, verdiği emek, harcadığı yürek ilgilendiriyor. 



Muhteşem Yüzyıl için çok emek verdi. Pek çok oyuncuyu bu dizi ile zirvelere

 çıkardı. Yaptığı iş için çok fazla eleştirildi, ama o bunların hepsinin karşısında 

dimdik ayakta kaldı. Zira en iyi kendisi biliyordu amacını. Söylenen onca söze 

rağmen yolundan şaşmadı. Herkes iyi kötü eleştirdi, demediğini bırakmadı 

ama M.Yüzyıl dizi tarihimizde öyle ya da böyle en çok ses getiren ve izlenen 

yapım oldu. Bunda elbette ki M.Okay’ın engin yeteneğinin çok büyük payı oldu.

 Ben defalarca seyrettim katıldığı her programı. Eleştirenlere verdiği 

cevapları da dinledim, ne yapmak istediğini de, amacını da. Elbette herkes 

istediğini düşünmekte özgür ama ben onun yüreğine inandım.



Muhteşem Yüzyıl bundan sonrası için devam etmeli mi? Bana sorarsanız 

Hayır derim. Bu noktaya kadar gelen dizinin aynı kıvamda devam etmesi için,

 ya Meral Okay kadar cesur bir senarist bulacaksınız ve aynı güçte 

senaryolar yazacaksınız, eleştiriler karşısında dimdik ayakta duracaksınız 

ve yılmadan yorulmadan projeyi tamamlayacaksınız ya da onun başlattığı 

işi berbat hale getirmeden bitireceksiniz. Kızmayın ama ben Meral Okay’ın 

bu proje için nasıl emek verdiğini, çalıştığını bilen biri olarak, aynı kapasitede

 ve çalışkanlıkta bir ikinci kişi olacağını sanmıyorum. Muhteşem Yüzyıl Meral

 Okay sayesinde muhteşemdi. Gönül ister ki, aynı şekilde devam etsin.

 Edemeyecekse de bitsin en güzel şekilde..


M.Yüzyıl yayın hayatına devam etse de etmese de değişmeyecek tek bir 

gerçek var ki o da Meral Okay artık yok.

Gerisi zaten hikâye!


Siyah İnci'den sevgiyle...

www.twitter.com/blackpearl42




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder