11 Eylül 2013 Çarşamba

Ben Onu Çok Sevmedim..




  
Ne yalan söyleyeyim, büyük bir heyecan ve duygu seli ile oturdum ekran başına. Yakın tarihin en önemli şahsiyetlerinden birinin, Adnan Menderes’in ve onun çalışma arkadaşlarının başından geçenleri seyretmekti amacım. Kafamda bin bir düşünce ve duygu gezinmekteydi. Kâh kızacak, kâh üzülecek, kâh ağlayacaktım..

Dizinin ilk beş on dakikasını bu keyifle izledim..Mehmet Aslantuğ’u Veda’dan sonra yeniden ekranda görmek çok güzeldi. Büyük ustalar ve iyi oyuncular vardı dizide..Kadınlar hoş ve güzeldi. Ünlü siyasetçilerimizi canlandıranlar benzetilmişlerdi asıllarına…

Ve fakat 15. Dakikadan sonra içimde garip bir huzursuzluk..Bir rahatsızlık…

Beni bilenler bilir..Yeni dizilerin ilk bölümlerinde çok eleştiri yapmam, olumsuz konuşmam, aslında çok önemlidir ilk bölüm. Ne kadar vurucu ise o kadar dikkat çekicidir. Akşam ise Ben onu çok sevdim izlerken, çok sıkıldım. Daha da ötesini söyleyeyim. Sahnelerin geçişleri kopuk kopuk, iki kişi konuşuyor, iki cümle ediyorlar, ne diyorlar demeye kalmadan başka bir sahne geliveriyor. Yeni bir kurgu tekniğimidir nedir anlamadım ama hiç sevmedim onu söylemek isterim. Sanki aceleye getirilmiş bir durum söz konusu idi. Adnan bey ile Ayhan hanımın tanışmaları, yıldan yıla paldır küldür geçişler, hepsi bir anda yordu beni. Dizinin ana içeriğinden de koptum böyle olunca.

.E böyle olunca…Oturup başka türlü izlemeye başladım. Konunun tam içine giremeyince de gözüme her şey battı..Bir eksiklik var dizide diyorum kendi kendime. En sonunda buldum..Dizi tuzsuz bir yemek gibi..Yemek güzel ama lezzeti yok..Mesela dizinin ilk dakikalarında tavrını, mimiklerini Adnan Menderes’e çok benzettiğim Mehmet Aslantuğ için, neden biraz kilo almamış diye düşündüm..Bu sebeple bir Adnan Menderes izlemedim akşam, Mehmet Aslantuğ izledim. Oysaki böyle bir rol, fiziki bir değişim de ister..Onun dışında zaten bütün oyuncularda bir tutukluk söz konusuydu, ilk bölüm için bu da gözüme batan bir unsur oldu..Müzikleri de hiç dikkatimi çekmedi dizinin..

Bu tarz dizilerin, hele hele böylesine dizi savaşlarının çok çetin geçtiği sezonlarda, çok daha itinalı, insanların duygularını harekete geçirecek, onları içine çekecek bir kıvamda olması gerekir diye düşünüyorum. Dolayısıyla çok iştahla seyretmeye başladığım Ben Onu Çok Sevdim daha ilk bölümden beni ne yazık ki kendinden soğuttu.

Ben ekran ömrünün çok uzun olacağını tahmin etmiyorum. Zira bu sene iddialı pek çok yapım var..İlerleyen günlerde neler değişir bilmiyorum ama Ben Onu Çok Sevdim benim için çok büyük bir keyifle yemek istediğim çikolatalı kremalı bir pastanın, bozuk çıkması gibi oldu sadece..

Siyah İnci’den sevgiyle..

www.twitter.com/blackpearl42


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder