1 Eylül 2013 Pazar

Sezonun ilk yeni dizisi..İlk bombası...Fatih Harbiye



          Sezonun ilk yazısına özleyen, özlemeyen cümle güzel canlarıma kocaman bir merhaba diyerek başlıyorum..
               Geçen sezonu takip edenlerin hatırlayacağı gibi, ne yazık ki başlayan pek çok dizi ekrana erkenden veda etmek zorunda kalmıştı.  Ben bu sezon yapımcıların, senaristlerin çok daha çetin bir savaşa gireceğini, hal böyle olunca da ekrana gelecek dizilerin geçen sezona göre çok daha iyi olacağını söylemiştim.

             Sezonun ilk yeni yapımı dün akşam ekrana geldi. Fox Tv zaten yakında büyük ihtimalle bir dizi kanalı olacak. Son dönemlerde öyle güzel yapımlar sunuyor ki bizlere, beğenmemek mümkün değil. Sezonun ilk yeni dizisi FATİH HARBİYE ile de dün akşam bombasını patlattı.

                               Ne yalan söyleyeyim, kitabını okumadım. Hikâyeyi bilmiyorum. Yine bir fakir kız-zengin oğlan aşkı olacağı besbelli..Ve fakat hikâye ne kadar eski olursa olsun, sunuluş biçimi çok önemlidir değil mi canlarım. Akşam diziyi tekrarı ile beraber iki kez izledim. Bayıla bayıla izledim hem de..Oyuncu seçimi sebebiyle büyük bir alkışı hak etmişler bu kesin.

                               Neslihan Atagül, Neriman karakteri ile karşımıza çıktı. Ama ne çıkış…Nasıl güzelsin, nasıl zarifsin. Her rolün insanı denilen oyunculardan Neslihan..Çok beğenerek izliyordum, oyunculuk konusunda aldığı ödül zaten onun yeteneğini de tescilledi o ayrı konu.. Ama öyle güzel olmuş ki Neriman rolünde, öyle sahici oynuyor ki, daha ilk bölümden beni mest etti diyebilirim. Neslihan Atagül, pek göz önünde olmayı sevmeyen, oyunculuğu ile konuşulmasını seven, çok genç ama çok başarılı bir oyuncu bence. Onu Araf’ta ve Hayat Devam Ediyor dizisinde izlediyseniz bana hak verirsiniz. Ben her zaman savunurum ki, güzel olmak oyunculuk için yeterli değildir. Ama hem güzel hem yetenekliyseniz, hakkını veriyorsanız, seyretmelere doyum olmaz.

                               Kadir Doğulu ise Macit rolü ile karşımızda idi. Oh be dedim seyrederken, nihayet kendine yakışan bir rol buldu sonunda. Neydi o lise öğrencisi rolleri ya da zengin züppe karakterleri..Kadir Doğulu da çok keyifle izlediğim biri zaten. Küçük Sırlar’dan beri takip ederim. Ama ne yalan söyleyeyim, onu en çok Macit olarak sevdim ben. Çok yakışmış, daha ilk bölümden üzerine oturtmuş karakterini. Neslihan ile çok iyi bir ikili olmuşlar doğrusu. Ben ikisini çok yakıştırdım birbirine..Hikâyenin ilerleyen bölümlerinde eminim Neriman ile Macit’in aşkı epey ses getirecek..Ama daha önemlisi, Kadir Doğulu’nun kendi karizmasına çok uygun bir karakterle yoluna devam etmesi oldu..Kimse ona kızmasın gücenmesin, zira bu karakter tam ona göre olmuş..

                               Gelelim genellikle her hikâyede bulunan sarışın kötü karakterimize. Dilara Öztunç cidden Pelin Karakterinde çok çok başarılı idi. Macit’in burnunun dibinden ayrılmayan, ona nefes aldırmayan, seven ama sevilmeyen, sevilmediğini bile bile erkeğin peşinde koşan klasik bir kıskanç kötü kız karakteri Dilara ÖZtunç’un güzelliği ve sevimliliği ile bütünleşince çok güzel olmuş doğrusu. Daha önce Küçük Sırlar’da hafif saf, geç anlayan Heves karakterinde izlediğim Dilara Öztunç o karakterde öyle başarılıydı ki, gerçekten saf olabilir mi diye düşünmüştüm inanın..Oysa burada cin gibi, gözü açık zeki zengin kız karakterinde de çok başarılı. Havası, konuşması, gülüşü bile karakteri ile bire bir uyuşmuş. Onun da gözlerinden yüreğinden öperek alkışlıyorum..

                               Gelelim Şinasi’ye. Yunus Emre Yıldırımer oynuyor bu karakteri. Daha önce aslında pek çok dizide oynayan Yunus Emre, bu dizi ile adından söz ettireceğe benzer. Neriman’ın çocukluk aşkı, mahalle delikanlısı Şinasi rolünde izlediğimiz oyuncu, bazı sahnelerde beni bile korkuttu canlarım ne diyeyim..

                Birde Neriman’ın can arkadaşı Fahriye’den söz etmek isterim. Seda Türkmen oynuyor. O nasıl bıcır bıcır, tatlı bir tip öyle..Fahriye’ye bayıldım ben doğrusunu isterseniz. Daha da çok dostluğuna bayıldım elbette. İzlerken şöyle bir düşündüm de, böyle dostluklara sahip olmak sanırım en büyük zenginlik olsa gerek.

                İlk bölümde Neriman’ın yaşadığı küçük, herkesin birbirini bildiği mahalle yaşantısını gördük. Şinasi’nin kardeşi Aslı kızımızı tanıdık. Maşallah sayesinde bir kez daha namusun iki bacak arasında olduğunu anlattılar bize. Kızcağız birini sevmiş ama o ne..Burnundan fitil fitil geldi. Allahtan oğlanın ailesi istedi de namuslarını kurtardılar. Öbür tarafta ise yurtdışından dönen zengin oğlumuz Macit ve ailesini tanıdık. Macit’in annesi rolünde Itır Esen vardı. Ne yalan söyleyeyim, yaşlanıpta bu kadar güzel olabilsek dediğim kadınlardan sevgili Itır Esen. İlerleyen yaşına rağmen, nasıl hoş bir kadın gerçekten. Bu arada Neriman’ın dayısının kızları Pelin ve Duygu’yu tanıdık, Pelin’in ukala, kendini beğenmiş, süslü püslü halleri ile Duygunun sade ve mütevazı hallerine şahit olduk. Derken Macit’in dönüşü için malum zenginlerin tek eğlencesi olan bir davet düzenlendi ve ilginç bir tesadüf sonucu Neriman’da davet edildi. Davet Macitlerin evinde düzenlendi ama sağ olsun Macit oğlumuzun davet konusunda pek bir hevesi yoktu. Hatta ne olmuşsa adamın yüzü bir türlü gülmedi. Bir durgunluk, bir üzgün tavır. Amerika’da sevgili falan mı bırakıp geldi nedir. Neyse, bütün bu gelişmeleri izledik dün akşam. Ayrıca dayısının kızlarının davetine uyarak, hiç alışık olmadığı bir dünyanın kapısından içeri adım atan Neriman, güzelliği ile beni büyüledi, sizleri bilmem. Sanırım Macit abimizi de büyülemiş olsa gerek ki, adam daha yeni tanıştığı Neriman’dan gözlerini alamadı. Elinden tuttuğu gibi partiden kaçırıp tekne gezisine çıkardı. Ve fakat umduğunu bulamadı elbette. Pelin kızımız gibi her an her şeye hazır birini bekliyordu Macit Efendi ama Neriman, mahalle arkadaşı Aslının başına gelenlerden sonra temkinli davranayım dedi. Dedi de ne oldu. Hop denize düşüverdi. Düşmeden önce de bileğine taktığı annesinin bileziğini tekneye düşürdü. Zaten o bilezik ortaya çıkınca dedim ki boşuna gözümüze sokmadılar bu bileziği, kesin başına bir iş gelecek. Dileyelim de bileziği Pelin ablamız bulmasın. Yoksa giydiği emanet elbise ile denize düşen Neriman’ın başı yeterince dertte iken, bir de annesinin bileziğini kaybetmesi pek iyi olmadı. Bakalım Neriman’dan gözünü alamayan ve muhtemelen ilk görüşte âşık olan Macit ona ve aşkına ne kadar sahip çıkabilecek, hep beraber seyredip görelim diyorum.


                 Sözün kısası canlarım, Fatih Harbiye güzel iş olmuş. Ben ilk bölümü çok beğenerek izledim. Dilerim sezonun ilk merhabasını eden dizimizin ömrü uzun, hikâyesi güzel, seyretmesi keyifli olsun diyerek ilk sezon yazımızı burada noktalayalım..

Siyah İnci’den sevgiyle..
www.twitter.com/blackpearl42

               

2 yorum:

  1. Size katılıyorum,her konuda hem fikirim
    Yazınızı çok beğendim

    YanıtlaSil