10 Eylül 2013 Salı

Görüş Günü Kadınları...En yakınınızı ne kadar tanıyorsunuz !..



  
Fox TV’nin Yeni sezondaki ikinci yeni dizisi Görüş Günü Kadınları dün akşam 2.bölümüyle karşımıza geldi. Aslında birinci bölümü seyredip notlarımı almıştım ama yazmak bugüne nasip oldu. Gecikme için özürlerimi sunarak hemen dizimizin ilk açılış yazısına geçelim..

Görüş Günü Kadınları, bana sorarsanız çok farklı bir hikâye. Çünkü ilk kez, hapishanedeki yaşama farklı bir açıdan, yakınları hapishanede olanların açısından bakıyor. Eşleri hapishanede olan dört kadının hikâyesini anlatan Görüş Günü Kadınları, ilk bölümü ile beni içine aldı. Muhtemelen ilerleyen bölümlerde, bu dört kadının hayatlarının bir yerlerde kesiseceğini düşünüyorum. Onların bu duruma gelmelerine sebep olan olaylar zinciri, bence bu kadınları da birbiri ile karşılaştıracak. Henüz ikinci bölümü seyretme fırsatım olmadı, malum sezon başladı, yeniler, eskiler derken, bu sene de çok hareketli. Ama bu sezonun takip edeceğim dizilerinden birisi olacağı kesin.

Gelelim oyunculara ve benim gözüme takılanlara…

Şenay Gürler, zengin, havalı ve hoş Süreyya rolünde…Şenay Gürler deyince bir durmak lazım elbette. Kadın Benjamin Button Türkiye şubesi gibi maşallah. Hiç mi yaşlanmaz, hiç mi enerjisi bitmez bir insanın..Onu en son Hayat Devam Ediyor’da izledikten sonra, burada yine bakımlı ve havalı görmek güzel oldu. Özlemişim o hallerini. Bir de ona çok yakışıyor böyle tavırlar, kıyafetler. Hoş Hayat Devam Ediyor’un Cennet’i rolünde de çok iyiydi. Hatta ben çok şaşırmıştım onu görünce. Ama oyunculuk dediğin de öyle rollerde daha bir ortaya çıkıyor işte. Şimdiki rolü Süreyya, kocası 6 yıldır hapishanede olan, zengin bir yaşantı süren ama bir anda yaşamı tepetaklak oluveren bir kadın. Güzel, çekici, üstelik bunun farkında, biraz da cüretkâr. Öyle ki kocasını tüm hapishane sakinlerinin önünde dudaklarından öpecek kadar. Bir o kadar da güçlü, yaşadıklarının arkasında durmasını biliyor. Hayatı ilk bölümde Gülay ile kesişti..Muhtemelen Gülay’ın kocası ile kendi kocası arasında bir bağlantı ortaya çıkabilir. Süreyya karakteri dizinin en renkli karakteri diyebilirim..Neler yaşayacak seyredip göreceğiz..

Gülay karakterinde ise, Öyle Bir Geçer Zaman ki Den tanıdığımız Yıldız Çağrı Atiksoy var..Ne yalan söyleyeyim, ben hiçbir değişiklik göremedim. Sanki Berrin oradan çıkmış buraya gelmiş. Ses tonundan ağlamasına, mimiklerine hareketlerine kadar tıpatıp aynısıydı. Dolayısıyla Gülay rolü beni hiç heyecanlandırmadı. Sevgili Yıldız’ın bir kabahati yok elbette. O ne yazıldıysa, onun hakkını veriyor. Ve fakat mesela ben onu doğulu, köylü bir kadın rolünde ya da bir pavyon kadını rolünde, yani daha önce izlediğimden çok daha farklı bir karakterde izlemeyi tercih ederdim.  Onun kocası aniden bir cinayet suçlamasıyla hapishaneye girdi. Gülay, yetiştirme yurdunda büyümüş, yani kimsesiz, oradan evlenip yeni bir hayata başlamış, bir de hamile ve bu ani şok onu hayli sarstı. Üstelik kocasına dair bilmediği bir takım gerçeklerin ortaya çıkması, onun da sakin sessiz giden hayatına bir ses bombası gibi düştü. Bununla beraber alışmaya çalıştığı bu yeni yaşam şeklinde, hapishanede tanıştığı Süreyya, ondan çok farklı bir hayat tarzı olsa da yardım elini uzattı kendisine. Hayli şaşkın, üzgün haldeki Gülay’ın hikâyesi ilk bölümde sunuldu bize..Bundan sonraki bölümlerde onun nelerle mücadele edeceğini merakla beklemekteyim gerçekten..

Diğer karakterimiz Zehra teyze ise Semra Dinçer tarafından canlandırılıyor. Nam-ı diğer Kuzey&Güney’in efsane Handan Hanım’ı..Gülay’da olduğu gibi aynı şekilde Zehra teyzeyi izlerken Handan hanımı izler gibi oldum..Yine ezik ve ağlak bir kadın vardı karşımda. Mimikler, tavırlar, bakışlar hatta konuşma tarzı bile aynı Handan Hanım. Dolayısıyla bu karakterde beni çok cezp etmedi diyebilirim. Zehra teyzenin de oğlu hapiste ama bir türlü oğlu ile görüşmeye cesaret edemiyor. Niyesini henüz çözemedik, ikinci bölümde çözüldüyse onu da henüz izlemedim, oğlunu Güzel&Çirkin, Ezel gibi dizilerden tanıdığımız Kemal Uçar oynuyor. Ama ben Zehra annenin karşısında bir Ertan Saban ya da Fırat Tanış görmek isterdim oğul olarak. İçimden ikisi geçti ne yalan söyleyeyim. En azından bu kadar sıradanlığa müthiş bir katkısı olurdu diye düşünüyorum.

Son kadınımız ise Nesrin Cavadzade..Oda yalnız ve bir çocuklu Lale karakteri ile karşımızda. Aslında dizinin en marjinal karakteri de o diyebilirim. Onun da kocası hapiste ve Lale ayakta kalabilmek için zor şartlar altında, zor bir hayat sürmekte. Oğluna babasının yokluğunu hissettirmemeye çalışırken, bir yandan yaşadığı muhitteki tacizlerle uğraşırken, diğer taraftan bir takım kötü işler de yapmakta. Geçinebilmek uğruna girdi bu işler, onun başına ne çoraplar örecek ayrı konu. Ağır Roman’da izlemiştim en son Nesrin Cavadzade’yi ve orada büyülenmiştim kendisinden. Buradaki rolü ile de müthiş etkiledi beni söylemeden edemem..

Ve  bu dört şahane kadına eşlik edenler…

İlhan Şeşen..Kudret rolünde..Süreyya’nın kocası..Güçlü ama bir o kadar karanlık gibi sanki…Süreyya’ya göre hayli yaşlı kalmış yanında..İlhan Şeşen’de hep aynı tarz oynayan bir oyuncu..Fazla değişiklik yok..Niye o diye düşünmedim desem yalan olur..

Alpay Kemal Atalan…Lalenin kocası..Henüz silik bir karakter..ilerleyen bölümlerde yorumlamak isterim kendisini…

Deniz Karaoğlu…Gülay’ın kocası…Müthiş etkilendim Sertaç karakterinden..Yüzünden, gözlerinden ne yaptığı, ne düşündüğü belli olmayan insanlar vardır ya. Tam anlamıyla böyle birini oynuyor ve çok iyi kalkmış bunun altından..Hiç göründüğü gibi biri değil, eminim Sertaç kardeşimin ilerleyen bölümlerde çok fazla sırrının ortaya çıkacağından eminim…

Kemal Uçar..Zehra’nın oğlunu oynayan sevgili Kemal’in yerinde yukarıda belirttiğim oyuncuların oynamasını tercih ederdim doğrusu. İlk bölümde çok fazla haşır neşir olamasakta, annesi ile problemleri olan hafiften psikopat bir tip izlemeyi umuyorum…Asıl merak ettiğim tüm bu karakterlerin birbirine nasıl bağlanacakları..

Sinan Tuzcu…Arıza Polis Komiseri Mehmet karakterinde beni büyüleyen bir performans ile karşımızdaydı Sevgili Sinan Tuzcu..Zaten oyuncu olarak çok beğenirim. Her defasında beni şaşırtır..Bu defada öyle oldu..Tek kelime ile nefisti..Dizinin lokomotif karakterlerinden biridir benim görüşüme göre…

İlk bölüm için, her zaman olduğu gibi fazla çıkarmıyorum tırnaklarımı malum…İlerleyen bölümlerde yine üzerinde konuşmak üzere, şimdilik burada yazımızı bitirelim..

Siyah İnci’den sevgiyle…
www.twitter.com/blackpearl42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder