29 Eylül 2013 Pazar

Çalıkuşu, sadece ağaçlara değil, kalplere de tırmandı



                Ben pek hatırlamıyorum Aydan Şener ve Kenan Kalav ile çekilmiş Çalıkışu’nun ilk versiyonunu. Şöyle hayal meyal aklımda kalmış. Aradan çok uzun yıllar sonra tekrar çekileceğini duyunca hayli merakta kalmıştım. Üstelik Fahriye Evcen gibi son zamanların en güzel kadınlarından biri ve ona eşlik eden Burak Özçivit gibi son zamanların en yakışıklı erkeklerinden biri başrolde olunca, heyecanlandım doğrusu..

                Geçtiğimiz Salı günü ilk bölümüyle evimize konuk oldular..İyi ki de oldular..Tek cümle ile özetlemem gerekse “10 numara 5 yıldız” der bırakırım..Ama birkaç cümle etmeliyim yoksa haksızlık yapmış gibi hissedeceğim kendimi..

                Ah Feride. Nasıl güzel olmuş, nasıl yakışmış Fahriye’ye. Öyle güzel oynamış ki Feride’yi anlatamam. Ben bayılarak izledim. O hayata öfkeli, küskün, gizli aşkına sırılsıklam âşık ve tüm bunları dışarı deli dolu, yaramaz bir kız çocuğu gibi yansıtan Feride..Ne yalan söyleyeyim, çok seviyorum Fahriye Evcen’i. İzlemeyi de çok seviyorum. Her projede çok başarılıydı, Çalıkuşu dizisinde de Feride karakterinin altından başarıyla kalkmış. Onu izlerken hem hayatın en acı tarafını görmüş, içi kırık, kalbi hüzünlü bir genç kız izledim, hem de deli dolu, şen şakrak, yaramaz bir kız çocuğu. Yüreğinden öpüyorum kendisini.

                Kamran karakterinde Burak Özçivit var ve daha iyisi olamazdı gerçekten. Fahriye Evcen ile çok uyumlu bir ikili olmuşlar. Burak Özçivit deyince, yakışıklı ve karizmatik rollerin adamı desek yanlış olmaz galiba. Her oynadığı karaktere kendinden çok şey katan sevgili Burak, çapkın bir doktor olan ve kendinden yaşça büyük Neriman ile aşk yaşayan Kamran karakteri ile eminim seyredenlerin bile kalbinde yer edinecek.

                Kamran’ın babası, Feride’nin eniştesi Seyfettin enişte ise, ekranlarda son zamanlarda sıkça gördüğümüz bir oyuncumuz Mehmet Özgür tarafından canlandırılıyor.  Mehmet Özgür burada iyi bir rolde ama ben iyi bir karakter yakıştıramıyorum bu adama..kötüyü şahane oynuyor çünkü..Hele o sakala ne demeli. Suskunlar’da sakallı bir kötü, Muhteşem Yüzyıl’da sakallı bir paşa, şimdi de sakallı bir İstanbul beyefendisi. Kala kala sakallı bir padişahı oynaması kaldı..Onu da oynadı mı tamamdır o sakalın ömrü artık. Aile babası Seyfettin enişte, Feride’yi seven ve kollayan iyi bir adam. İleride neler yaşayacak ve bize yaşatacak, Mehmet Özgür’ün o güzel yorumuyla izlemek için sabırsızlanıyorum doğrusu..

                Kamran kardeşimin doktor kankası Selim’i ise benim çok sevdiğim biri oynuyor. Deniz Celiloğlu büyük ihtimal ile Feride’ye âşık olacak Doktor Selim karakterinde. Onu en iyi Kanıt dizisinden hatırlayacaksınız. Geçen sezon da Muhteşem Yüzyıl’da yer almıştı. Oyunculuğunu çok beğendiğim, yeni kuşağın en yeteneklilerinden bir tanesidir kendisi. Bu kadronun içinde onu görmek te güzel oldu benim için. Ayrıca Kamran ve Selim gibi yakışıklı iki doktor seyretmek te çok keyifli oluyor.

                Gelelim dizinin ilk bölümüne…Biliyorsunuz ilk bölümlerde pek acımasız olmuyorum ben.  Özellikle Feride’nin çocukluk günlerinden görüntüler çok iyiydi. Malum Çalıkuşu’nun yönetmeni Çağan Irmak. Hüznü göstermede üstüne yok. Ben özellikle Feride’nin annesinin ölümünden, küçük bir kız çocuğunun ölümün ne olduğunu tam bilememesinden, ölmüş annesinin hasta olduğunu sanarak omzunda uyumasından çok etkilendim. Hele hele yere çizilen anne kucağı beni ağlattı ne yalan söyleyeyim. Annesinin ve babasının ölümünden sonra, teyzesinin elinde büyüyen Feride, bir kez daha “teyze, anne yarısıdır” cümlesini hatırlattı bizlere.

Peki ya Kamran ile Feride..İkisi arasında dile getirilmeyen ama etkisi hissedilen bir atmosfer var. Ben ilk bölümde Fahriye Evcen’i, Burak Özçivit’e göre daha başarılı buldum..Daha sahici geldi bana…Feride’nin ona içten içe duyduğu aşk, Kamran’ın onunla dalga geçmesi, aslında onu pek te fark etmemesi, çocukluklarından beri beraber büyüyen iki kuzenin aşklarının onların hayatına nasıl etki edeceğini ilk çekilen Çalıkuşundan hatırlayanlarınız olacaktır. Reşat Nuri Güntekin’in unutulmaz romanı Çalıkuşu, yıllar sonra yeni oyuncular ve yeni bir hikâye ile karşımızda. İlk bölümdeki bazı küçük olumsuzlukları yok sayarak, Çalıkuşu’nun bende çok iyi izler bıraktığını söyleyebilirim.

Salı günü ekrana gelen Çalıkuşu’nun en büyük şanssızlığı, karşısında aynı akşam Kaçak dizisinin yer alması. Hayli iddialı olan Kaçak dizisinin vurdulu kırdılı aksiyonundan hoşlanmayanlar için Çalıkuşu çok iyi bir alternatif olacaktır diyerek yazımızı burada bitirelim..


Siyah İnci'den sevgiyle...

www.twitter.com/blackpearl42
                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder