29 Eylül 2013 Pazar

Kaçak...Kaçırılmayacak bir dizi..




                Bu sezonun hayli iddialı yapımlarından Kaçak, geçtiğimiz Salı günü başladı. Ama ne başlama.

               Diziyi Volkan Kocatürk yönetiyor..Oradan başlayalım öncelikle..O kim diyebilirsiniz..Bilenler bilir..Efsane dizi Şubat’ın yönetmeniydi kendisi..Yönetmenlikteki iddiasını Kaçak dizisinde devam ettirmiş. Ortaya konulan işi görünce anlıyor insan..

                Müziklerde Kıraç imzası var..Zaten onun elinin değdiği o kadar belli ki..Sahne sahne, inceden inceye işlenmiş adeta..

                Peki ya oyuncular…Cımbızla seçip almışlar…Bir Gürkan Uygun izledim daha ilk bölümde. Kurtlar Vadisi’nin onca yıllık Memati’si burada kah Ahmet oldu kah Serhat..Bu kadar yıl boyunca üzerine adeta yapışan bu karakterden sonra, onunkisi hayli cesaret isterdi aslında. Öyle ya, çok farklı bir rol, çok farklı bir hikâye…Ama daha ilk bölümünde beni çarptı Kaçak. Bunda da en büyük pay kuşkusuz Gürkan Uygun’un muhteşem oyunculuğundaydı. İyi ki ayrılmış Kurtlar Vadisinden, iyi ki kurtulmuş o karakterden. Serhat’ı izleyince çok memnun oldum gerçekten..

                Serhat’ın eşi Nurgül karakterinde Özlem Yılmaz’ı izledik. Ne kadar özlemişim onu..Anlaşılan bu dizide de bol bol ağlayacak Özlem Yılmaz. Şu kızcağızı bir komedi de izlemeden ölmem umarım. Sürekli ağlatıyorlar kadını. İlk bölümden anladığım kadarıyla, burada da gözyaşları pek durmayacak gibi görünüyor. Üstelik ben onun performansını izlerken kendimden geçtim..Evladını kaybeden bir kadının acısını öyle güzel yansıttı ki ekrana, etkilenmemek mümkün değil..Bu noktadan hareketle, Özlem Yılmaz kusursuz bir seçim olmuş Nurgül karakteri için..

                Dizinin ağır toplarından Mustafa Avkıran, güçlü, zengin ve acılı bir baba karakteri ile karşımıza çıktı. Ben bu adamı seviyorum..İzlemeyi daha çok seviyorum. Hele öfkeli rollerin en iyi oyuncusu diyebilirim. Burada pek fazla öfkesini göremedik henüz ama muhtemelen ilerleyen bölümlerde o kötü yanı ortaya çıkacaktır. Oynadığı karakter olan İsmet Ali Topcuoğlu, güçlü, öfkeli ama aynı zamanda da yufka yürekli.Evladının acısı ile bir başkasının evladının katili olmak arasında kalan bir insan..

                Bir diğer güzellik ise Berk Hakman elbette. Suskunların psikopat Gurur’u burada, zengin babamızın damadı Ertan karakterinde. Güzel bir karısı, çocuğu ve kayınpederinin imkânlarının sağladığı kibre sahip biri Ertan. Kötü ama esprili karakter listemize eklenmiş bulunmakta kendisi..Alaycı tavırları, kendine has üslubu, şahane ses tonu, bakışları derken, onu izleme keyfini tekrar elde ettiğim için ben kendi adıma çok memnunum..Çok ama çok iyiydi ilk bölüm Berk Hakman..Hakkını vermiş Ertan karakterinin..

                Begüm Birgören ise, karizmatik kadınlar listemde hayli üst sıralarda yer alan bir oyuncudur..Onu en son Ağır Roman’da izlemiştim. Orada çok hoştu. Burada da aynı hoşluk devam ediyor. Ses tonu, bakışları, duru güzelliği ve yeteneği ile rolüne cuk oturmuş. İsmet Ali babamızın güzel kızı, daha çok babası ile kocası arasında denge kurmaya çalışan zor bir hayat onunkisi..

                İsmet Ali’nin eşi rolünde başka bir usta var..Selda Özer hasta bir kadın rolünde bu defa..Başına neler gelmiş daha ilk bölümde onu görünce merak ediyor insan..Anlaşılan oda ayrı bir hikâye..

                İlk bölümde hayli dikkatimi çeken genç oyuncu Yağız Atakan Savaş oldu..Onu Ezel ve Kayıp Şehir’den hatırlarsınız sanırım. Ekranlarda büyüyen ve büyüdükçe hem yakışıklı, hem tecrübeli bir oyuncu olan Yağız, keşke başka bir karakterde olaymışta, dizinin kadrosunda bol bol izleseymişiz iyiymiş. Belki geçmişe dönüşlerde karşımıza çıkar diye umut ederek, onu yüreğinden öpüyorum bol bol..Şahane olmuş, genç kızlara duyurulur buradan.

Dizide daha pek çok tanınmış ve sevilen oyuncularımız var..Mesela İnanç Konukçu..İlk bölümde henüz göremedik kendisini ama Behzat Ç.’nin unutulmaz Hayalet’i bakalım burada nasıl bir performans ile karşımızda olacak merakla bekliyorum..

Gelelim dizinin ana hikâyesine..İçindeki evlat acısı ve intikam ateşi ile yaşayan İsmet Ali, yıllar sonra bir tesadüf eseri bu imkânı bulunca oğlunun katilinin peşine düşüyor ancak ne yazık ki, yıllar önce yaşadığı o acıyı bir yanlış sonucu, Serhat’a yaşatıyor. Serhat ise, İsmet Ali’nin oğlunu öldürdükten sonra, onlardan kaçarak kendisine bambaşka bir hayat kuran eski bir polis..Şimdilerde küçük bir kasabada kahvecilik yapan ve Ahmet ismi ile geçinen kardeşimizin kahvesini görünce, kahveye gidesi geliyor insanın. Küçük hayatlar, sıcacık yaşamlar ile başlayan dizimizin ortalarına doğru aksiyon bir anda karşımıza çıktı, heyecan tavan yaptı. Benzin istasyonu baskını, hiç gözlerini kırpmadan insan öldüren katiller, ölen masum insanlar beni şokta bıraktı. Aksiyon sahneleri kusursuz çekilmişti, ben kendi adıma birkaç kez üst üste izledim ve bir hata bulamadım. Hoş hata da aramadım aslında. Zira öylesine iyilerdi ki, keyfini çıkarmak düştü izleyene. Kuyumcu soygunu deseniz fevkalade bir sahne olmuş. Kahveci Ahmet’in bir anda eğitimli bir polise dönüştüğü o sahnede nefesimi tuttum diyebilirim. Hele hele evladını kurtarmak için dört kabadayıya kafa tutan Ahmet’in performansı çok iyiydi doğrusu. Sahneler çok özenli, oyuncular müthişti ..Bir kişi dört adamı nasıl etkisiz hale getirir canım, olur mu öyle saçmalık demek isterdim ama öyle kusursuz çekilmiş ki açıkçası beğenmekten başka bir yol bulamadım..Üstelik evladını kurtarmak için gözünü bile kırpmayan Ahmet’in, o masum yavruyu kollarının arasında kaybetmesi de yüreğimizden vuran bir sahne olmuş gerçekten. Kocaman alkışlar tüm ekibe gidiyor, sonuna kadar hak etmişler..

Daha ilk bölümde şok üstüne şok yaşatan dizimiz eğer bu tempoda giderse, Salı akşamlarının vazgeçilmezi olur benden söylemesi..Henüz izlemediyseniz mutlaka izleyin derim ben, zira Kaçak bu sezon adından çok söz ettirecek..

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42

1 yorum:

  1. Yazılarınızı çok beğenerek takip ediyorum :) Fox'da yayınlanan Bir Aşk Hikayesi adlı diziyi çok seviyorum ben. İlk başlarda bilinmese de şimdilerde büyük bir hayran kitlesi oluştu dizinin. Her twitter tagı ttlere yerleşiyor artık. Sizin diziyi izleyip yorumlamanızı çok isterim. :)

    YanıtlaSil