18 Haziran 2014 Çarşamba

Bugünün saraylısı, bugünün gurursuzlarına döndü..

                Öyle ortalığı ayağa kaldıran fanları, sosyal medyayı salladı haberleri olmasa da, Bugünün Saraylısı benim için çok naif bir hikâye..Sezon finalini Cumartesi günü yapacak olan dizimizin, bakalım bu haftaki bölümünde gözümüze neler takılmış..

                Bu yazıyı onursuz aşklara ayırdım..

                Ayşen, Atabey’in kızı malum..Duymayan birkaç kişi kaldı bu gerçeği. Neredeyse her bölüm bir karakter öğreniyor bunu ama maşallah herkesin ağzı çok sıkı. Gerçeği asıl duyması gereken Üftade Hanım, bunu ne zaman öğrenecek bilmiyoruz ama o günler yakındır gibi geliyor bana..

                Bu haftaki bölümde Atabey, Feride’ye gerçeği söyledi sonunda. Feride’nin tepkisi görülmeye değerdi doğrusu. Bu kızın böyle ani atarlı halleri çok hoşuma gidiyor. Begüm Akkaya, gerçekten Selçuk Yöntem gibi bir usta karşısında, çok iyi iş çıkarıyor. Çok beğenerek izliyorum kendisini..Ağlarken, konuşurken sesinin titremesine kadar, Begüm Akkaya hakkını veriyor rolünün, Feride’nin o şaşkın, yıkılmış ve isyankâr halleri çok sahiciydi, dolayısıyla bu yazının büyük alkışları da ona gidiyor elbette..

                Gelelim Feride’nin tepkisine. Yahu meğer bizim Feride, Ayşen’e düşman olmak için fırsat kolluyormuşta haberimiz yokmuş. O tripler, havalar, imalar niye hiç anlayamadım.. Ayşen’in parası ile hayatını sürdürüp Ayşen’den şimdi niye nefret ettin sen Feride.. Üstelik Ayşen’e olan öfkesi sebebiyle, Atıf ile bir olmak neyin nesi..Hazır Atıf’tan kurtulmak için kocaman bir fırsat çıkmışken üstelik. Yahu kör öldü, badem gözlü oldu. Feride, Ayşen’e öfkesi sebebiyle yine Atıf ile birlikte planlar yapıyor. Atamadı adamı başından..Ben çok sıkıldım ikisinin uzayan evliliğinden gerçekten..Buradan söylüyorum, yeni sezonda Feride ile Selim arasında yaşanacak güzel bir aşk hikâyesi izlemek istiyorum..İkisini çok yakıştırıyorum zira..

                Dip Not : Selim ile Feride, aralarındaki adı konulamayan yakınlığın adını bir koysalar artık..
                Gecenin kahramanı ise Savaş idi elbette. Başından beri ilk kez masum ve haklıydı Savaş, ilk kez gerçekti. Ayşen ise Savaş’a güvenmemenin bedelini onu kaybetmekle ödedi. Savaş önce masumiyetini ispat etti, sonra da Ayşen’i terk etti. Ne yalan söyleyeyim, Savaş Ayşen’e çok iyi yaptı..Hiç üzülmedim çünkü Savaş ile Ayşen arasındaki aşk bana hiç gerçekçi gelmiyor. Serhat Teoman ile Cansu Tosun kimyası tutmadı bence en moda tabiriyle..Savaş, Ayşen’i terk ederken, gözlerinde gördüğüm acı, öfke ve gözyaşı için Serhat Teoman’a sevgiler gönderiyorum. Şahane bir performansı var gerçekten..Ama birazcık az bağırsa, daha iyi olacak sanki..

Ayşen’in savaş karşısındaki ergen tripleri çok sıradan geldi bana..Nedir yahu, sevgiliye kızıp onu başkasıyla kıskandırma çabaları. Kaldı mı artık böyle oyunlar.. ..Üstelik Savaş kardeşim de aynı oyunu oynadı Ayşen’e..Savaşı başında dinlemedin, şimdi niye ağlıyorsun. Hayır, ağlayabilse şöyle yürekten neyse diyeceğim..Ağlayamıyor da. Yani o duyguyu göremiyorum ben kızmasın kimse.. Biri acilen Ayşen’e ağlamayı öğretsin O kadar gerçekçilikten uzak geliyor ki bana izlerken.. Erkeklerin peşinde koşan, onursuz kadınlar listemize Ayşen’de eklendi nihayet. Neydi o Savaş kardeşimin evinin salonuna evin beslemesi havasında girip, annesi ve kardeşinin önünde özür dilemeler, ezik, pısırık haller, yalvarmalar. Her yerde karşısına çıkmalar, peşinden koşup yalvarmalar,  Allah aşkına, gel de Rezzan hanıma hak verme..O sahnede Rezzan hanımın gözleri ışıldadı adeta. Süreyya’ya da iki tokat atmak geldi içimden. Ne demek “Ayşen,seni anlamıyorum”. Seni kimler anlasın Süreyya..

Bu bölümde ağlaması dışında, Cansu Tosun’un bazı sahnelerdeki performansını çok beğendim. Özellikle Atıf’ı evden kovduğu sahnede harikaydı..Feride’ye de çok iyi yaptı doğrusu. Yahu kızın tepesine çıktılar yemin ederim. Hem evinde otur, parasını ye, hem de çemkir. Bu kadarı bana gerçekçi gelmiyor açıkçası.

Süreyya demişken, onun o saplantılı Fatih aşkından da çok sıkıldığımı söylemek isterim. Sıkılan sadece ben değilim eminim. Süreyya’nın karşısına birileri çıksın artık, Fatih onu kıskansın ne bileyim, bir hareket gelsin. Zaten dizi tarihinde bu kadar rezil edilen bir Adını Feriha Koydum dizisindeki Sanem Hanım var, bir de Fatih..Yahu adam okumuş doktor olmuş, koskoca doktoru kuyumcu çırağı yaptınız ya, ben ne diyeyim artık…Üstelik bizim üç günlük çırağımız Fatih, tek başına taş seçecek kadar da usta oldu bu kadar zamanda kuyumculuk işinde. Tüm bunların üstüne Ayşen ile Savaş’ı kıskandırma oyunları, Süreyya’ya sevmediği halde yakınlaşması, sonra kızı “ben seni hiç sevmedim ki” deyip yol ortasında tepetaklak etmesi cidden artık Fatih karakterinin dibe vurduğu andır..Zaten diyelim ki Fatih, Süreyya’ya âşık oldu, o anası için bile beraber olunmaz o kızla. Yahu Rezzan Hanım, Hulusi Kentmen filmlerinde kaldı o kızını ayırmak için para teklif etmeler..Ama Rezzan Hanım ne yapsın. Fatih öyle sürünüyor ki o doktor haliyle üç beş kuruşa, kadının aklına başka şey gelmedi demek ki..O değil de, epey güldüm o sahnede. Fatih sanki can atıyor senin kızın için Rezzan Hanım. Oğlan neredeyse üstüne para verecek hale geldi senin kızının saplantısı yüzünden haberin yok. Bence acilen Fatih’e bir hastanede iş bulun, o hastaneye de Süreyya’yı yatırın, olsun bitsin bu hikâye..Başka oluru kalmadı çünkü..

Dip Not : Ayşen’in aşk konusundaki bu saf ve çocukça tavırlarına karşılık, iş hayatında çok hızla edindiği tecrübeler de beni korkutuyor . Ne zaman iş kadını oldu Ayşen, maşallah değme CEO’lara taş çıkarır.

Biraz fazla mı oldu bilmem ama gerçekten izlerken, bazı sahnelerde sinir oldum. Hele Savaş’a yalvaran Ayşen, Fatih’in her an burnunun dibinden ayrılmayan Süreyya..Aşk bu kadar onursuz olmamalı diyorum ben..Tamam entrika, hile, karışıklık, aksiyon elbette olacak ama bir kadının aşkı için annesine hakaret edecek kadar bağırması, ciger peşinde koşan kedi misali kendisini sürekli reddeden bir erkeğin peşinde koşması bana çok itici geliyor..Zaten son sahnede Ayşen, Savaş’a mezarlıkta evlenme teklif ederek, evlenme teklifinin tüm romantizmini yerle bir etti. Savaş’ın yerinde olsam, o saf, pısırık, ezik kızla hayatta evlenmem, insan o kızla ömür geçiremez gerçekten..

Dizinin diğer karakterlerine bu yazıda fırsat kalmadı artık yeni sezona çok daha hareketli olaylarda beraber oluruz diyerek bu haftanın yazısını bitirelim..

Siyah İnci’den sevgiyle..

www.twitter.com/blackpearl42




                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder