26 Haziran 2014 Perşembe

Fatih Harbiye konuşuyoruz..

Ne zaman Fatih Harbiye yazmaya niyetlensem, hep bir aksilik çıktı. Son üç bölümün notları yığılıp kaldı ama vakit olmadı gerçekten. Ben de diziyi sevenler ve takip edenler için, sezon finali ile birlikte son üç bölümü de kapsayan bir yazı yazayım dedim..Bakalım Fatih Harbiye, son üç bölümde bize neler hissettirmiş.

Malum, dizimizin yepyeni bir karakteri var, önce oradan başlayayım isterseniz. Erdinç karakteri son zamanlarda Merhamet’in Sermet karakterinden sonraki en karizmatik kötü adam çizgisinde..Kendine has bir konuşma tarzı da var. Dizinin rutin havasını bir parça kırmayı başaran Erdinç karakteri, biliyorsunuz ki Macit kardeşimi kaçırttı birkaç hafta önce. İşe oradan başlayacağım ama öncesinde şunu belirteyim ki yeni sezona lütfen bu Erdinç ile Pelin aşk yaşasın. Birbirlerine fazlasıyla uygunlar zira..

Macit’in başına gelen kimsenin başına gelmedi malum. Babası borç yapıyor, derdi Macit’i buluyor. Hayır, bizim bildiğimiz, evlatlar hata yapar, anne babalar bedel öder. Şimdi tam tersi..Adam yığınla borç yapmış, bir de üstüne Macit’e bedel ödetiyor, yok şirketi kurtar, olmadı Pelin ile evlen, olmadı öl..Macit neyse ki, fazlasıyla aklı başında da babasına boyun eğmedi. Ayrıca anladık ki, zenginlik huzursuzluk demekmiş, büyük dert demekmiş..Daha ne dertler izleyeceğiz onu da senaristler bilir artık..

Dip Not : Kaçırılıp, ücra bir depoda esir kalan Macit kardeşimin, üzerinin bir gram toz olmaması da dikkat çekti doğrusu..

Gülter hanımın, İnci hanımın evine baskına gittiği bir sahne vardı iki bölüm önce..O ne gereksiz bir sahne yarabbi. Diziye hareket olsun diye yazılmış bir sahne besbelli. Oyuncuların performansına diyecek yok ama gerçekten dizinin süresi uzasın diye yazılmış, gereksiz bir diyalogdan başka bir şey değildi.

Dip Not : İlk bölümde şiddetli bir astım hastası olarak izlediğimiz Neriman kızımızın, astımı ne zaman iyileşti ?

Ben Neslihan Atagül’ün bazen çok durgun bir oyunculuk sergilediğini düşünüyorum.  Başka yapımlarda ve filmlerde izlediğimden çok daha düşük performans sergiliyor. Sanki sıkılmışta gidemiyormuş, zorla oynuyormuş gibi hissediyorum. Fazlasıyla duygusuz mesela Neriman. Macit, kaçırılmış, herkes deliye dönmüş, Neriman Fahriye ile konuşuyor, gayet sakin. “Macit ortada yok” diyor sadece..Sesinde ufacık bir telaş, titreme, gözünde yaş, panik yok..Yahu millet ayaklanmış, Pelin perişan mesela, eli ayağı ayrı oynuyor, Neriman ise gayet sakin pozlarda. O kadar sevdiğin, canın ciğerin kaçırılacak, sen sakin sessiz onu arayacaksın, insan bir ağlar, çırpınır, oraya buraya koşturur. Allahtan Pelin, buluşma adresini masada unutmuş, onu da Fahriye gördü..Yoksa Neriman o sakinliğiyle eve dönecekti kuzu kuzu..

Dip Not : Bu dizide, Şinasi’nin içimizi uyutan şarkılarından başka çalacak şarkı yok mu?.

Bir de Zehra hanımın Neriman’ı sürekli iğnelemeleri yok mu? Deli ediyor beni. Yahu sen önce oğluna sahip çık be kadın. Neriman istiyor mu acaba senin oğlunu..Bayılıyordu sanki Şinasi’ye..Zaten ben Neriman’ın yerinde olsam, hayatımda Macit olmasa bile, Şinasi gibi birini istemezdim..Durum böyleyken herkes, her lafı Neriman’a söylemenin, onu azarlamanın, aşağılamanın derdinde. İyi de kendi oğluna da söylesene, koşmasın Neriman’ın peşinde..

Dip Not : Şinasi’nin arabesk tavırları, sitemleri, kaprisleri çok sıktı beni..Karakterin dibe vurması da bu olsa gerek..

Herkes, herkesin peşinde..Cihanda Şahika’nın elbette. Bir türlü adını koyamadıkları ilişkide, Cihan kovaladıkça, Şahika kaçıyor elbette. Çünkü Şahika’nın istediği hayatı Cihan ona veremez. İşte tam da bu yüzden, Şahika Selim beyin derdinde..Bence Şahika o şirkete başladığı gün kafaya takmıştı onu zaten. Ufak ufak yakınlıklar kurmasından, kendini ona masum ve temiz hissettirmeye çabalamasından belliydi zaten de Selim beyden bir yeşil ışık yoktu. Ama Feyza hanımın inanılmaz sinir bozucu tavırları sonunda Selim beyi de çileden çıkarıp, Şahika’ya yöneltti..Güzel oldu mu. Toplumsal açıdan evli bir adamı ayartmaya çalışan Şahika ile evli iken bir başkasına gönül veren Selim Bey onaylanmayabilir ve fakat Feyza gibi bir kadın da bunu hak etti..


Feyza deyince, bir kere bu kadını başından beri sevmiyorum söyleyeyim. Kaçırılan oğlu için ağlayan İnci Hanım ile alay etmesi, nasıl iticiydi öyle. Kadın sadece kavgaya odaklı sanki. Her ortamda iğneleyecek acıtacak birini buluyor. İkide birde şirkete gelip, bağırıp çağırıp millete hakaret etmesi de, Selim amcamın, Şahika’ya yakınlaşmasına haklı bir sebep getiriyor. Feyza’nın tüm sinir bozucu tavırları en sonunda lokantada arkadaşlarına rezil olmasıyla bana da bir oh dedirtti..Sen Şahika’ya “sen kimsin” diye sorar mısın? Al sana cevap işte..Öyle Neriman’a çemkirmek kolay. Bu defa baltayı taşa vurdun haberin yok..Sen adama demediğini bırakma, sonra da beni aldatıyor diye otur ağla. Ne bekliyordu acaba..Hiç acımadım Feyza’ya onu da belirteyim. Vallahi Feyza gibi kadınlarla ömür geçirenlere bol sabırlar diliyorum. Sevgili Gamze Süner Atay’a da kocaman sevgilerimi gönderiyorum. Karakteri çok başarıyla oynuyor gerçekten. Yüreğine sağlık..

Dip Not : Şinasi kardeşim, hırsını anlıyorum da sen o tiple fenomen olamazsın benden söylemesi ! Hele de billboard reklamlarına falan hiç girme bence..

Feyza’dan sonra en sinir olduğum karakter Kader hanımdı ama yazık Zehra teyzem onu çok iyi benzetti malum.. Suratının o perişan haline çok güldüm doğrusu. Keşke çenesine çalışaymış Zehra teyzem, zira kadının çenesi hala kapanmadı maşallah. Hoş sezon finalinde Emre onun ağzını kapattı ayrı konu. Emre aslında kötü bir çocuk değil, kötülüğe itilen bir çocuk. Belki anne baskısı olmasa, Aslı ile bazı hataları düzeltip, yaralarını onarabilirlerdi. Ama o anneyle zor elbette. Bu arada Emre’nin anlayışlı,merhametli ve iyi kalpli babası, nasıl o kadınla ömür geçirmiş oda ayrı konu..

Dip Not : Macit ile Neriman o kadar çok küsüp barışıyor ki, böyle bir ilişki gerçekte olsa çoktan bitmişti benden söylemesi. Bir bölüm içinde bile defalarca küsüp barışıyorlar, çok kabak tadı verdi artık..

 Neriman’ın Pelin’in söylediği her şeye inanıp, Macit’e hiç inanmaması nedir yahu..Vallahi bu saçmalığa bir yorum dahi yapamıyorum..Macit’in yalan söyleyebileceğini düşünüyorsun da, Pelin’in yalan söyleyebileceğine aklın çalışmıyor mu? O piknik yaptıkları yerdeki Neriman’ın tavırları çok ama çok saçmaydı gerçekten. Macit’e bir açıklama yapma hakkı vermemesi, yok küstüm oynamıyorum tavırlarında çekip gitmelere kalkması fazlasıyla gereksiz idi. Yine de sonucu tatlıya bağladılar da içimize su serpildi.

Dip Not : Pelin’e haddini bildiren Macit’i alnından öpesim geldi..

Şinasi ise cidden dediğim gibi artık ne yapacağını şaşırdı, Neriman’ı elde etmek için yapmadığı kalmadı ama bir türlü de bunu başaramadı.  Hepsi bitti bir de para hırsı başladı şimdi. Ah be Şinasi, sen Neriman’ı hiç tanımamışsın. Neriman, Macit’e âşık âşık..Para pul umurunda değil onun. Sen trilyonlar kazansan nafile. Bir insanın gönlüne girmek için yetmez bunlar..Sen işine gücüne bak, hayatına bak. Ne güzel baksana, memlekette sanatçı kalmamış, sen istiyorlar sahnelerde..çok güldüm gerçekten o hallerine. Şinasi’ye iş bulmaya çalışan Rüya, her işi kabul eden Şinasi, ama öncesinde kaç para verecekler diye soran Şinasi..Parayla aşk satın alınsa bile, Macit daha şanslı onu da söyleyeyim..Aldığı pahalı araba ile Neriman’ın aşkını satın alacağını zanneden Şinasi, aslında Neriman’ı da para avcısı bir kız konumuna soktuğundan habersiz sanırım. O değil de, Neriman hiç önemsemedi ya bu araba konusunu ,ona çok güldüm ben..

Dip Not : Görmemişin bir arabası olmuş, kornasıyla mahalleyi ayağa kaldırmış.

Pelin ile Şinasi, gururdan arınmış aşkları ile yarışır vaziyetteler..Pelin kardeşim baktı ki ayıramıyor, öldüreyim kurtulayım dedi sonunda..Nasıl bir saplantıysa artık..Erdinç abime koştu ama fena bozuldu..Sen kalk, adama tetikçi muamelesi yap. Pelin ablam parayla her işi yapacağını sananlardan olsa gerek ama Erdinç ona dersini verdi. Bu arada, Pelin o kadar borç dert arasında, Erdinç’i kiralayacak parayı nerden buldu acaba..Yani inanın şu Pelin ile Erdinç arasında bir aşk olsa, diziye bir heyecan gelir en azından..

Dip Not : Neriman ile Macit’in bir aradaki aşk sahneleri çok güzel ve romantik, iki su damlası gibiler, çok yakışıyorlar ama bunlar diziyi kurtarır mı o tartışılır..Biz ne aşklar seyrettik zira bugüne kadar..

Dizinin aslında sessiz ama en önemli karakterleri bana göre Aslı ile Nezahat. Aslı, bu ülkede küçük yaşta evlendirilen, anne olan, eş olan, çalışan, ezilen ama bir türlü mutlu olmayan pek çok kadının simgesi adeta..O yüzden ben Aslı karakterini çok seviyorum. Özellikle son bölümlere doğru gösterdiği kararlılık, kendi ayaklarının üzerinde durma çabası fevkaladenin fevkinde. Keşke Emre’de aynı kararlığını gösterse de, Aslı’nın yüzü gülse..

Dip Not : Rüya çok onurlu çıktı ve kendini bulunmaz Hint kumaşı sanan Şinasi’ye çok iyi ders verdi..Alkışlıyorum..

Gelelim Nezahat bacıma..Cihan’a duyduğu aşk ile Asım arasında kalan Nezahat, Asım ile evleneyim dedi ama yapamadı. Ne kader varmış hatunda yahu. Birde gelinliğiyle kaza geçirmez mi.. Sezon finaline adeta damga vuran Nezahat, kendisine her lafın başında bacım diyen Cihan’a ilanı aşk edip gözlerini kapadı. Nezahat yaşıyor mu öldü mü onun cevabını yeni sezonda alacağız ama bence ölmedi. Zira bu aşk üçgeni yeni sezonda epey hareketli günler yaşatır bize..

Dip Not : Allah aşkına, ne sınavı bu Neriman’ın gireceği sınav da, bir türlü giremedi gitti. Sürekli bir sınav muhabbeti var ama aylardır giremedi o sınava..

Neriman ile Macit’in gelinlik alışverişi en güzel sahnelerden biriydi. Macit yakışıklı, Neriman güzel olunca, onları öyle gelinlik ve damatlık ile görmekte çok şahane oldu gerçekten. Ama niye Pelin’in modacısı yahu. Yok, mu başka modacı memlekette..Üstelik aynı vakitlerde Nezahat bacım, bin bir pazarlıkla gelinlik peşindeyken, Neriman’ın gelinlik macerası hayli güzeldi. Toplumdaki sınıf farkları, insanların maddi güçleri ve o gücün verdiği rahatlık ya da huzursuzluk, çok güzel anlatıldı gelinlik alışverişinde, tebrik ediyorum gerçekten..

Dip Not : İnci teyze, Neriman’a karşısın anladık. Ama dünya yıkılmaz merak etme..Senin evlilik bile devam ettiğine göre, Macit ile Neriman'ın mutluluk şansı çok daha fazla bence..

Gelelim Faiz amcama..Neriman,nasıl olduysa kazara nişan yüzüğünü parmağından düşürdü,hatta bana kalırsa, düşürmedi de attı neredeyse yere, Faiz amcamda aldı, hayatında ilk kez yüzük görüyormuş gibi baktı, sonrada Neriman’ı hapis etti eve. Hangi devirde yaşıyoruz Faiz amca ya. Eve kapatmalar, Fahriye’yi eve almamalar, Neriman’ı böyle koruyamazsın sen. Üstelik o kadar sıkıyönetime aldığın kızının telefonunu niye almıyorsun elinden, Neriman odasından dünyayı yönetecek neredeyse o telefonla senin haberin yok be adam..Hele hele birkaç gün önce, Macit’in sizin eve, Neriman’ın odasına kadar çıktığını düşünürsek, bu çabalar boşuna gibi geliyor bana..

Dip Not : Ne yalan söyleyeyim, aralarında en iyisini Duygu yapıyor, kimseye karışmıyor, çalışmıyor, arada bir şirkete uğrayıp Özgür ile görüşüyor, kafası rahat huzuru tam yemin olsun..

Gelelim sezon finalinin son sahnesine..Malum, hiç düğün salonu kalmadı, ne faaliyet olursa Şinasi’nin okulunda oluyor. Doğum gününden düğüne kadar. Bu defada Nezahat bacımın düğünü orada olacak diye herkes toplandı, Neriman bir cesaret Macit ile elele içeri girdi ve tam arkalarında, herkesin gözünün onlara dikildiği anda, kocaman silahlı bir adam belirdi. Ama ne hikmetse bizim bile neredeyse gözümüze giren o silahı Şinasi’den başkası görmedi..Okulun girişinden koşa koşa merdivenlerden indi, kalabalığı yarıp Neriman’ı kendisiyle beraber yere sürükledi ve o ani düşmeye rağmen çok muntazam bir şekilde birbirlerine bakarken kaldılar. Kim vuruldu bilmiyorum ama Şinasi vurulmuş olsun artık diye dua ediyorum. Zira karakter, karaktersizlikte tavan yaptı..

Son Not : Tüm bunlara rağmen, ben Fatih Harbiye dizisini seviyorum.  Belki de bu yüzden bu kadar eleştiriyorum, malum kasap sevdiği deriyi yerden yere vururmuş. Bu kadar emek verilmişken, daha güzel olsun diye çabamız..Tüm oyuncularına ve ekibine yürekten sevgilerimi ve saygılarımı gönderiyorum. Yeni sezonda görüşmek üzere..

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42


2 yorum:

  1. Ahahah ay çok eğlendim yazınızı okurken inanın:d hala gülüyorum, bence bu üslup güzel oldu size:)) özellikle dip notlarınıza bittim :d :d bence yazının özü oralarda gizli:)))
    Ben de seviyorum Fatih Harbiye'yi ama Neriman ve Pelin ve Şinasi konusunda hakikaten haklısınız, Neriman'ın şımarıklıkları, Macit'e sürekli ters davranması... Sevmiyo sanki Macit'i, izlerken hep o his geliyor bana. Bir de Neslihan Atagül evet, ben Araf'ı da biliyorum mesela, ilk kez bu diziyle izlemiyorum, Yaprak Dökümü'nde çocuktu hatta ama çok doğal, çok gerçekti. Ben hep öyle diyordum onunla ilgili, "oynamıyor gibi" diyordum......Buraya kadarmış o lafım, hem Neriman'dan çekildi gitti Neslihan Atagül, karakterde değil artık, hem de Neriman cidden katlanılmaz bir karakter oldu:( Ama oyuncu da karakterden çekince kendini, hepten düştü karakter bence. İzleyesim varsa izleyesim kaçıyor artık. Ama ilk bölümlerde böyle değildi, Neriman'ın bi ruhu vardı, oynuyordu çünkü oyuncu o karakteri, yüzü, ifadesi, ses tonu her şeyiyle bi Neriman vardı. Oyuncu karakterden kendini çekince karakter de puf! Üzüldüm ben de, halbuki ne kadar yakışıyorlar, dizilerdeki belki de en doğal, en güzel çift bence, hakikaten su damlası gibiler, ne güzel bi tanım ama Neriman yok ki o karede. Oyuncu da terketti onu:(( Keşke ilk bölümler gibi olsa:))

    dip not:(:d) : Erdinç enteresan olabilir bence de, onun üzerine gitseler keşke, onu böyle enteresan karakterlerden yapsalar, tuhaf konuşmaları, takıntıları, halleri, hareketleri, renk katar aslında karakteri devam ettirilirse, iyi bir hikaye yazılırsa tabii ona da.

    Böyle uzun uzun da yazdım ama çok eğlendim okurken, dayanamadım yazmaya:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yorumunuzu çok keyifle okudum, amacımız keyif vermek, keyif aldıysanız ne mutlu. Çok teşekkür ederim. Yazdıklarınızın da arkasındayım..Sevgiler..

    YanıtlaSil