20 Haziran 2014 Cuma

Kara Para Aşk sezonun en iyi finalini yapanlar arasında..

                Aslında Kara Para Aşk için yeni bir yazı yazmıştım ve sezon finali için yazı düşünmüyordum. Ancak sezon finalini izledikten sonra kendimi ekrana öyle bakakalmış görünce, bir yazı yazmak şart oldu..

                Bu sezonun en güçlü dizilerinden Kara Para Aşk, sezon finalinde bizi şoktan şoka soktu. Gözümü bile kırpmadan izledim sezon finalini, kalemimin payına da birazdan okuyacaklarınız düştü..

                Elif ile Ömer arasındaki, bir araya gelinemeyen buluşma ile başladı bu sezonun son bölümü..Elif’in lokantadaki hayal kırıklığına uğramış hali ile Ömer’in restaurantın kapısında uğradığı hayal kırıklığı arasında pek fark yoktu aslında..Ömer’in yüzüne çarpan acı gerçek, Elif’in tek başına oturup, Ömer’in gelmeyeceğini anladığında duyduğu acı kadar sertti. Ömer, hiçbir zaman Elif’in dünyası ile kendi dünyasının aynı olmayacağını anladı, Elif ise hiç bir şey anlayamadı o masada otururken..Sonrası biraz hüzün, biraz efkâr, bir kadehte aranan teselli ve öfke elbette..

                Elif öfkesinden sustukça, Ömer konuşmaya çabaladıkça, bu aşkın filizleri biraz daha yapraklandı..Boy attı..Ekranda öylesine keyifli bir kovalamaca başladı ki, yüzlerde hep bir tebessüm oldu eminim..Ömer kendini affettirmenin derdinde, Elif ise Ömer’e tavırlı elbette, Bahar’ın sözde dost tavsiyeleriyle…

                Öbür tarafta Taner, tekme tokat dayak yemekte..Pınar’ın dayanamayıp onu kurtarması, aslında Pınar’ı uçuruma yuvarladı. Karşınızdaki Tayyar gibi, hem kötü hem zeki bir adam ise, düşünmek gerekir bir adımı atmadan önce. Öylesine korkulası bir adamın sevgilisi iken, nasıl başka bir sevgili ile planlar yapar insan, cesaretine şaşmamak mümkün değil gerçekten..Taner çok cesur bir adam değil, kolay yaşamların yorulmayan adamlarından biri. Belki o yüzden çok dalavere çevirmek ona göre değil, hazıra konmak en basiti…

                Ve fakat Tayyar’ın zulmü önce Taner’i sonra Pınar’ı yakaladı elbette. İnsanın yüreği ürperiyor değil mi Tayyar deyince..Erkan Can dediğin, zaten koskoca bir bilmece..Ne oynadığı belli, ne kim olduğu..Tayyar var karşımızda kötülerden de kötü..Merhametsiz, acımasız, gözünü kırpmadan asan, kesen, öldürüveren..Taner’in masum olduğu belli durum böyle olunca. Zira Tayyar’dan kaçmak mümkün değil, dünyanın en zengini olsanız bile.. Erkan Can, gerçekten oynadığı her karakterde, bir öncekini aşıyor, ekrandan bile izlerken oyunculuk adına çok önemli dersler veriyor..Ürkütücü ama çok çok keyifli..

                Ama ne olduysa oldu, Taner bir anda günah keçisi oldu..Arabasına el konuldu ve elbette ki sorgu..O dilediği kadar masumum diye bağırsın, çark çoktan dönmeye başlamıştı..

                Elif öfkeliydi Ömer’e elbette..Pek çok kadın gibi oda üzülmüştü çünkü içten içe. Ama bazen gereksiz sinir harbi yaşattı herkese. Taner’in sorguya alınmasına müdahale etmesi, ailemin huzuru diye ortalığı inletmesi..Gereksiz bir müdahale ve kapristi sanki. Çünkü bir cinayet soruşturması , ailenin huzurundan çok daha ciddiydi..Sonuçta bu mecburi bir işti..Taner sorgulanacak, cinayet aydınlanacak..Peki bundan kim faydalanacak..

                Gizem, heyecan, hepsi üst üste. Gözlerimizi kırpmadan, tek bir kelime konuşamadan, pür dikkat odaklandık olaylara…

                Ama hep yoktu ki hep gizem ve entrika…Bir aşk vardı ki, Ömer ile Elif arasında, izlemelere doyamadık. Elif’i adım adım takip eden âşık Ömer, kendi başkasıyla ama aklı Ömer’de kalan Elif, Ömer ile konuşmaya yanaşmayan, ama kapıları da kapatmayan Elif çok tatlıydılar, heyecanlıydılar..Elif, Levent ile geldiği mekândaki tuvalete belki de sırf Ömer yanına gelsin diye gitti..Ömer ise yaptı tam kendinden bekleneni..Biraz maço, biraz öfkeli..Ama hep aşk dolu gözleri..Elif’in tuttu elinden, bu benim diyiverdi..Eminim izleyen pek çok kişinin, heyecanla çarptı kalbi.. Onlar günü beraber geçirdi, biz çıkardık keyfini.. Çünkü gerçekten, Ömer ile Elif’in aşkı çok ama çok romantikti…Gerçekçiydi..Tam ihtiyacımız olduğu gibi…Akşam Elif’in evinin önüne gelipte, bir türlü ayrılamadıklarında ilk aklıma bu geldi..

          Arkasından vuslat geldi..Ayrılamadılar..Sabaha kadar aşklarını yaşadılar. Bazı izleyicilerden, olumsuz tepkiler alsam da, ben bu buluşmanın ve kavuşmanın yerli yerinde olduğunu düşünüyorum. Zira aralarındaki aşk, heyecanlı olduğu kadar tutkulu bir aşk. Her ikisinin de arasında başından beri büyük bir elektrik vardı, dolayısıyla bu vuslat kaçınılmazdı..

                  Engin Akyürek ile Tuba Büyüküstün fazlasıyla yakıştılar bu aşka…

                Bu arada Fatih ile Nilüfer aşkının, son bir iki bölümdür biraz geri plana atıldığını fark ettim..Çok öne çıkarılmasa da aşkları, yeni sezonda çok can yakıcı yaşanacak eminim…Onlarınki öyle zor, öyle imkânsız bir aşk ki..Üstelik Nilüfer, Tayyar’ın iki oğlunun da sevdiği..Hani çok seyrettik böyle üçlü ilişkileri. İki kardeşin tek kızı sevdiği, ya da tam tersi…Ama bu defaki karakterler çok daha derinlikli ve hikâyeleri daha incitici..Dolayısıyla, Fatih ile Nilüfer aşkı, bir o kadar da tehlikeli..Çünkü hatırlarsanız, Nilüfer Fatih’in yakalanmasını istememişti..Ben Fatih ile Nilüfer aşkını çok gerçekçi buluyorum. Ve yeni sezonda neler olacak bekliyorum merakla..Zira Mert ile Fatih, fena kapışırlar gibi geliyor bana..

                Dedim ya başında, şok üstüne şok..Aslı,annesinin oyununa gelip bebeğini kaybetti, iyide bu saklanacak bir konu değildi, ama tüm bu düzen, büyük bir felaket getirdi, Aslı önce kürtajı öğrendi, sonra da annesine haykırdı tüm öfkesini..Bu kadarla kalsa iyi..Bir de annesini yerle bir etti..Zerrin hanım, düşerken yere, vurdu başını sert zemine..Akibetini yeni sezonda öğreneceğiz, ama ben Nebahat Çehre’nin bu dizi için önemini bildiğimden, öleceğine ihtimal vermiyorum..Zira Zerrin hanımda beni rahatsız eden bir gizem var..Bu kadının yeni sırlarının çıkacağını düşünüyorum..

                Peki ya Elif’in itirafına ne demeli..Belki Ömer’e verdiği değerdi onun dilini çözen, her şeye rağmen…Ömer’i belki kaybetme riskini göze alarak, anlattı her gizli saklısını bir çırpıda..Ömer’in tek bir kelime etmemesi öylesine güzel düşünülmüş bir ayrıntıydı ki..Zira gerçeği bildiğim halde, ben bile şaşırıp kaldım Elif’in tüm gerçeği anlatmasına..Ömer şaşkın ve yıkılmış, Elif üzgün ve perişan..Bizler ekran başında sus pus, karmakarışık..

                Elif yürüdü, Ömer baktı arkasından..Yeni sezon için koskocaman bir soru işareti daha geçti kafamızdan..

                Kime üzülelim, şaşıralım derken…Aniden…Katil yüzünü göstermez mi bize..Üstelik en inanılmaz şekilde.. Hiç beklemediğimiz birinden…İlk bölümden itibaren karizmatik çizgisine bayıldığımız, samimiyetine inandığımız, mesleğinin zorluklarına evlatları için katlanan, ailesini toparlayan, çatısını onaran Hüseyin Komiser, gözünü bile kırpmadan vurmuş meğer Elif’in canı ile Ömer’in aşkını..Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi..Üstelik Ali Komser’in Tayyar ve Fatih ile bağlantısını düşününce, Hüseyin Komiser çok uzak ihtimaldi..Taner’i yakalamaktaki acelesi bir parça şüphelendirse de, yinede aklımızın ucundan geçmezdi…Olay gecesi, Sibel’e olan öfkesini önce namus davası sandım, kardeşinin nişanlısını başka bir adamla yakalamanın öfkesiydi sanki..Ama orada da bir ters köşe bekliyordu bizi…Neden karşıma çıktın dediği anda, anladım ki Hüseyin Komiser de bu elmas işinin içinde bir yerlerdeydi…Nedeni, nasılı yeni sezonun hikâyesi..Gözlerimizi kamaştırırken kuşun kafesindeki elmaslar, yeni sezona bekler bizi yeni heyecanlar..

                Kara Para Aşk ekibini yürekten alkışlıyorum, öncelikle Eylem Canpolat&Sema Ergenekon ikilisini böylesine uç bir senaryoyu, bu kadar güzel sundukları için kutluyorum. Sonrasında tüm ekibi, gösterdikleri gerçekçi performans için yüreklerinden öpüyorum..Dün söyledim ama burada tekrar belirtmek isterim, yeni sezonda Çarşamba akşamı Kara Para Aşk dizisinindir, başka bir dizinin pek şansı yok o gün..

                Bu çarpıcı sezon finali için de teşekkür ederek, sezon finali yorumlarımıza burada nokta koyalım..

Siyah İnci'den sevgiyle...

www.twitter.com/blackpearl42


                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder