29 Haziran 2014 Pazar

Dizi dizi diziler..Ulan İstanbul, Diğer Yarım, Ağlatan Dans, Kaçak Gelinler,Güzel Köylü..

Diğer Yarım

Bence başlayanlar arasında en iyisi..Çocukken Erich Kastner’in Sevimli İkizler isimli bir kitabını okumuştum. Konusu tıpatıp aynı. Bir tatil beldesinde karşılaşan birbirinden habersiz ikiz kardeşlerin anne ve babalarını barıştırma çabaları, dizide biraz daha şekil değiştirse de konu aynı..Yıllardır birbirinden haberi olmayan ikiz kardeşler, bir tesadüf sonucu karşılaşırsa neler olur..Çok ta güzel olmuş gerçekten. Özellikle ikiz kardeşleri oynayan Gonca Sarıyıldız için kocaman alkışlar isterim. Zira tamamen farklı iki hayat tarzına sahip iki kardeşi tek başına çok başarılı oynamış. Dizide benim favorim Sabri Hoca. Tam bir Karadenizli şivesiyle şahane bir performans göstermiş Murat Garipağaoğlu. Onu Suskunlar ve Cinayet dizilerinden hatırlarsınız. Onun dışında çok uzun zamandır ekranda göremediğimiz, Nebahat Çehre’nin sesi desem hemen bileceğiniz isim, Gülen Karaman’da var dizide. Şen şakrak bir aile kadınını oynamış. Ne yalan söyleyeyim, onun sesini Nebahat Çehre ile duymaya öyle alışmışım ki, bir an tuhaf geldi..Dizinin ağır toplarından Nevra Serezli, ikizlerin babaannesi rolünde..Anneleri Meryem ise İpek Tuzcuoğlu tarafından canlandırılmış. Benim kulağıma batan tek şey, Karadenizli olan ailede Karadeniz şivesi konuşan kimse olmaması. Onun dışında ben hikâyeyi çok sevdim. İkinci bölümünü izlediğimiz dizinin ilerleyen bölümleri çok daha keyifli olacak eminim..Yolu açık olsun..


Ulan İstanbul

Kadrosu çok iyi öncelikle..Yaz dizileri arasında ikinci sıraya yerleştirebilirim..O kadar çok sevdiğim oyuncu bir araya gelmiş ki..Ve hepsi de şahane..İyi niyetli bir hırsızlık çetesinin hikâyesi anlatılıyor. İyi niyetli hırsız olur mu demeyin. Onlar yaptıkları işe böyle bir kılıf bulmuşlar. İhtiyacı olan için çalıyoruz diyorlar..Her karakter ayrı bir keyif. Mesela Şebnem Bozoklu, pavyon şarkıcısı Yaren kılığında çok komik ve başarılıydı. Uğur Polat için zaten fazla konuşmaya gerek yok. Cinayet dizisinin kısa süren ekran macerası bizi kendisinden ayırsa da, Allahtan uzun sürmedi. Merhamet izleyenlerin hatırlayacağı bir yüz var ki, benim dizideki favorilerimden. Carlos karakterini oynayan Erkan Kolçak Köstendil, çok ama çok tatlı. Neredeyse hırsızlığı sevimli hale getirmiş öyle diyeyim. Çetemizin elbette ki bir bilgisayar dehası da var. İsmi Bahadır, oynayan Caner Özyurtlu..Müthiş diyeyim o derece..Hikâyemizin muhtemel aşk yaşayacak iki kahramanı Ferdi ile Derya ise, Kaan Yıldırım ve Sevtap Özaltun tarafından canlandırılıyor. Öyle güzel kavga ediyorlar ki aşka düşmeleri kaçınılmaz. Ve tabii ki de en favorilerimden Salih Bademci. Öyle bir geçer zamanki dizisinin Ahmet’i, şimdi polis olmuş. Ve kaderin cilvesine bakın ki, bizim hırsız çetesi ile polisimiz Ceyhun komşu oluverdiler. Olaylar da elbette ki çok eğlenceli bir hale geldi. Yaz ekranında orijinal ve eğlenceli hikâye isteyenler için kaçırılmayacak bir dizi olmuş..Tavsiyemdir kısaca…



Kaçak Gelinler

Eğlenceli bir hikâye diyebilirim ama uzun sürer mi orasını bilemem..Listemizin üçüncü sırasını alıyor..Çok derinlikli bir hikâye gibi gelmedi bana. Ama gelinler gerçekten çok tatlı. Her biri çok ayrı dünyanın insanı ama kader onları bir araya getirdi. Yolları ne zaman ayrılacak orasını bilmiyoruz ama bu gidişle, epey zorlukla beraber mücadele edecekler gibi görünüyor. Şenay Gürler ve Ege Aydan gibi ustalar ile güçlendirilen dizinin, üç gelin adayı da türlü türlü hikâyeler ve olaylar taşıyor yanlarında. Özellikle şımarık zengin kız Şebnem karakterindeki Selin Şekerci’nin doğal oyunculuğu gözüme çarptı ilk bölümde. Aşk Ekmek Hayaller, Kayıp Şehir, Derin sular gibi dizilerden hatırladığımız Deniz Baysal kızımız da bir diğer gelin Kâinat karakteri ile karşımızda. Almila karakterini oynayan Açelya Topaloğlu’nu ise ilk kez izledim. İlk bölümler için performansların bende bıraktığı izlenim, sanki henüz karakterlere tam adapte olamamışlar gibiydi. Dizide çok fazla tanıdık isim yok, çoğu gözünüze yabancı gelebilir. Ama Merhamet dizisinin Can’ı Fırat Albaysam mesela, hemen gözüme çarptı ilk bölümde. Bu adamın gülüşü çok güzel bilmem fark ettiniz mi? Dizinin kadrosu çok kalabalık, üç gelin, üç damat, üç gelinin karşısına çıkan üç adam, gelinlerin aileleri derken, ilk bölüm kafam allak bullak oldu gerçekten. Gelinlerin başına neler gelecek merak edenler, yaz ekranında izleyecek bir şeyler bulamayanlar için tavsiye edilebilir…


Ağlatan Dans…

Tarz olarak üç diziden de farklı..Daha bir dram ağırlıklı. Konu daha bir derin ve karışık…Dizinin ekibi gerçekten çok güçlü. Oyuncuların her birinin daha ilk bölümden performansını beğendim ben..Hele bir Levent Tülek var ki Rauf karakterinde..Ben şahsen kaçırmayın bu oyunculuğu derim. Hep söylemişimdir, aynı tarz oynayan oyuncuların oyunculuk gücünü anlamak kolay olmaz. Ama birbirine zıt karakterlerde karşımıza çıkanlar gerçekten kendilerine hayran bırakıyorlar. Zafer Algöz mesela. Hep farklı ve değişik rollerin adamı ve oyunculuğu önünde eğilirim saygıyla. Şimdi Levent Tülek beni öylesine şaşırttı ki..Komik karakterlerin adamı, burada öylesine kötü bir adam olmuş ki. Üstelik şiveli konuşması, oyunculuk gücündeki ağzımı açık bırakan performansı yürekten kutlamak lazım. Onun dışında Öykü Çelik hem güzelliği, hem yeteneği ile beni etkiledi. Kıvanç Kasabalı, şehirli ama geleneklerine bağlı Çerkez Zoloy karakterinde oynuyor. İlk bölümdeydi sanırım, Çerkez dansı yaparken fazlası ezberci bir dans yaptı bana göre..Yine Arzen Gürzap, Ayten Uncuoğlu gibi ustalar ile şenlenen dizinin ilk bölümlerde beni içine alan hikâyesi umarım aynı tempoda devam eder..


Güzel Köylü…

İlk bölümünü keyifle izledim ama uzun süreli olur mu bilmiyorum..Pek gerçekçi bir hikâye gibi gelmedi bana..Ahmet Mümtaz Taylan gerçekten şahane bir oyuncu onu anladım bir kez daha…Bazı oyunculuklar ise çok abartılı geldi. Şiveli oynamak gerçekten ciddi iş. Herkes altından kalkamıyor..Başrolde Gizem Karaca var ve Adını Feriha Koydum dizisindeki kız gitmiş, artık yerine daha iyi oynayan, bakan, karakterine hâkim bir kız gelmiş. Sevdim ben onu Gül olarak..M.Ali Nuroğlu uzun zamandır ekranda izlemediğimiz ama özlediğimiz bir oyuncu..Keşke başka bir yapımda görseydik onu. Zerrin Sümer ve Ali İpin gibi ustalar tabii ki de kendilerini belli ediyorlar. Genç kadrosu kalabalık dizinin sevimli bir hikâyesi var..Ama yaz ekranında herkes tatil havasında iken, izleyici toplamak hayli zor iş malum..Yolu uzun olsun diyelim biz..

Şimdilik yeni dizilerden haberler böyle canlarım. Yaz geldi malum, ortalık hareketlendi. Oturup ekrandan dizi seyretmek pek tercih edilmese de, yine de evde canı sıkılanlar için alternatifler bunlar…

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42




                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder