23 Eylül 2012 Pazar

Muhteşem Yüzyıl 3.Sezonunda..



Muhteşem Yüzyıl, yeni sezona merhaba dedi nihayet..İki haftadır sevenlerinin karşısında. Üçüncü sezonuna adım atan sevgili dizimizin, ne yalan söyleyeyim, biraz performansının düştüğünü düşünüyorum şahsen. Neden diyeceksiniz? Sürekli aynı entrikalar dönüp duruyor da ondan, harem,halvet,Hürrem..Birkaç yan konu dışında kendini tekrar etmeye başladı dizi. Özellikle Meral Okay’ın ölümünden sonra sanki öksüz kaldı bir parça. Buna rağmen, bu sezonda yeni giren karakterlerin ve yavaştan gelişen olayların tempoyu artıracağını düşünerek bakalım üçüncü sezonuna adım atan dizimizden bizim gönlümüze neler düşmüş..

Öncelikle Hürrem giderek daha sivri dilli olmaya başladı fark ettiyseniz. Cüretine ben bile hayret ediyorum. Giderek güçlenen Hürrem’e bana göre en büyük rakip Mihrimah. O kız tam anlamıyla annesinin kızı yemin olsun. O ne fettan, oyunbaz bir kız öyle. At sürerken ayağı dala takıldı, çizildi hafiften diye ortalık alt üst oldu. Aman ne abartma ne abartma yarabbi. Hoş annesi ile yarış etmesi bile mümkün değil ama büyüyünce eminim annesinden bile tehlikeli olacak. Bu arada Hürrem’e de hak vermemek elde değil. Kadın hangi biriyle savaşacağını şaşırdı. Koskoca bir saray onu yok etmek için uğraşıyor. Kadın ne yapsın. Hangi biri ile uğraşsın canlarım. Valide Sultan’ın ölümü ile rahat bir nefes alacağım derken şimdi de Karşısına Hatice Sultan çıktı. Hatice Sultan’ın canını yakmak için elinden geleni ardına koymayan Hürrem, ne yazık ki sivri dilinin kurbanı oldu bu sefer. Yani Hatice Sultan demişken, hemen şunu belirtmek isterim. Hürrem, bir konuda çok haklıydı..Hatice Sultan, Pargalı’yı mutlu edemedi. Yahu o nasıl depresif, bunalımlı, suratsız bir kadın. Sürekli mutsuz. Sürekli ağlamaklı. Hangi erkek katlanır gerçekten. Neyse Hürrem’e gelelim biz, arkasında Sultan Süleyman var da oradan kurtarıyor işi. Yoksa çoktan Sarayburnu’ndan denizi boylamıştı Ama görüyoruz ki, artık Kanuni’ye bile kafa tutmaya başladı Hürrem. Kanuni’nin kendisine olan o büyük aşkına güvense de, yeni hatunumuz Firuze sanırım tehlike arz ediyor kendisi için. .. 

Düşününce çok ta güzel bir hayat değil canlarım değil mi..Sen saraylarda, şahane elbiselere ,mücevherlere, zenginliğe sahip ol, ama huzurun olmasın..Tam anlamıyla parayla saadet olmaz cümlesinin karşılığı olsa gerek bizim harem halkının hali. Hele Valide Sultan’ın kocaman dairesine yerleşen Hürrem’in tek başına oracıkta oturup kalması,saltanat içinde yalnızlığı en güzel açıklayan sahne olsa gerek..

Gelelim Hürrem’in yeni rakibi Firuze’ye yani Cansu Dere’ye. Öncelikle çok yanlış seçim diyorum ben onun için. Niye derseniz, tamam çok hoş ve güzel ama kadının duruşunda bir cilve yok zaten, duruşu bile soğuk. Nasıl olupta Kanuni’nin kalbini çalacak, dikkatini çekecek ben anlamadım. Hürrem gibi şen, şakrak cilveli bir hatun karşısında Firuze olsa olsa güzelliği ile dikkat çeker ama çok uzun süreli olacağını sanmıyorum. Ayrıca Cansu Dere hangi memleketin insanı tam anlayamadım zira şivesi ve konuşması çok kötü. Ben hiç beğenmedim konuşmasını, kulağım rahatsız oldu o şiveden. Türkçeyi yeni öğrenen bir kişinin kelimeleri yanlış söylemekten önce, cümle kurmasında hatalar olması lazım bence. Ama Firuze hatun maşallah çok düzgün cümleler kuruyor, özne yüklem yerli yerinde, kelimeleri garip söylüyor sadece, bu da beni çok tatmin etmedi açıkçası..

Sezonun yeni karakteri Rüstem Paşa ve Rüstem Paşa'yı canlandıran Ozan Güven içinde iki cümle etmeli elbette..Ozan Güven oyuncuğuna laf edemem..Bu haksızlık olur. İlk bölümden rolüne oturmuş sayılır, ilerleyen bölümlerde karizmasının iyiden iyiye yerleşeceğinden eminim. Pargalı’nın en büyük rakibi olan Rüstem Paşa, bu sezonun en önemli karakterlerinden biri.Ve şüphesiz Ozan Güven’i izlemek çok keyifli olacak diye düşünüyorum. Bu arada tarihte, Rüstem Paşa’nın Mihrimah’tan yaş olarak büyük olduğunu ama Mihrimah’ın annesinin bir takım politik oyunları sebebiyle onunla evlendiğini biliyoruz, hatta tanıtım filmlerinde de bunu gördük, ama Rüstem Paşa ile Mihrimah arasındaki yaş farkının, onları beraber aynı sahnelerde oynatarak bize açıkça anlatan senaryoya bir alkış göndermek lazım diye düşünüyorum. Güzel düşünülmüş ve uygulanmış doğrusu.

Bu sezon Pargalı’da fazla ileri gitmeye başladı malum. Sanırım sezon içinde kendisine veda edeceğiz. Ben Pargalı’nın bugüne kadar seyrettiğimiz birkaç nadide karizmatik karakterden biri olduğu kanaatindeyim. Sanırım Okan Yalabık ve inanılmaz şahane oyunculuğu, Pargalı’nın ölümünden sonra bile konuşulacaktır. Üstelik şundan kesinlikle eminim, Pargalı’nın eksikliği çok belli olacak dizide..Neyse, İbrahim Paşa malum Hatice Sultan’ın boşanma kararı ile nefes bile almadan sefere koştu. Ama seferde de boş durmuyor maşallah. Doğu tarafında yeni bir ülke kurmaya kadar götürdü işi. Malum onun sonunu bu haddini aşarak, kendini padişaha denk görmeler getirecek. Özellikle İskender Çelebi, nam-ı diğer Efendi Hazretleri, Pargalı’nın kuyusunu kazmak için hiçbir fırsatı kaçırmıyor. Efendi Hazretleri demişken, benim gözümde hiçbir karizması yok bu adamın. Ben zaten onu görünce şok olmuştum. Çok daha yaşlı, ağırbaşlı birini bekliyordum, belki de o yüzden çok gözüm tutmadı. 

Ya Nigar hatun..Ne hale geldi kadın yahu..Kadın olmak her dönem zormuş bunu anladık üstelik onu görünce. Ben her daim Pargalı ile Nigar’I çok yakıştırırdım. Aşklarını keyifle izlemiştim ama ne yazık ki sonu hüsran oldu. Nigar için gerçekten çok üzülüyorum. Büyük ihtimal ile bu sezon o da aramızdan ayrılacak. Daye hatunun da ölmesiyle iyiden iyiye sahipsiz kalan Nigar, Pargalı’nın da onu terk etmesiyle zaten ha yaşamış ha ölmüş çok önemli değil. Bu yüzden Nigar Hatun’un darmadağın olan hayatı ve kariyeri, güzel bir ölümle noktalansa iyi olacak.

Gelelim bu sezonun bana göre şimdilik en bomba karakterine..Afife Hatun..Ben bayıldım Afife hatun’a. Müthiş karizmatik her şeyden önce. Otoriter ve disiplinli. Harem cidden iyice yoldan çıkmıştı. Afife Hatun’un gelmesiyle bunu daha iyi anladık. Amma velâkin çok kısa zamanda, bu hatun hepsini yola getireceğe benzer. O nasıl güçlü bir kadın öyle..Hele hele o falaka sahnesi beni benden aldı..Afife Hatun’u oynayan o müthiş kadının ismini bulamadım ne yazık ki..En kısa zamanda öğrenmeye çalışacağım. Ama muazzam bir konuşma şivesi var…. Haremdekiler memnun olmasa bile ben Afife Hatun’u çok beğendim ve keyifle izledim.

Muhteşem Yüzyıl, her ne kadar, temelde aynı çekişmeler devam etse ve eleştirilse bile, izlenme oranlarına bakıldığında zirveyi kimseye kaptırmıyor. Bu sezon, yeni karakterler ve çok güçlü oyuncuları ekibine dâhil etmesi, diziden ayrılacak diğer karakterlerin boşluklarını şimdiden doldurma politikası olarak, son derece zeki düşünülmüş bir durumdur bana göre. Bakalım yeni sezon bize konuşacak neler getirecek. Şimdilik bu kadar diyelim..

Siyah İnci’den sevgiyle..

www.twitter.com/blackpearl42


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder